Lexus Malaysia umum NX 2019 yang dipertingkatkan – Lexus Safety System+, harga turun, dari RM314k

Lexus Malaysia umum NX 2019 yang dipertingkatkan – <em>Lexus Safety System+</em>, harga turun, dari RM314k

Lexus Malaysia telah mengumumkan tempahan bagi Lexus NX 2019 telah mula dibuka. SUV generasi pertama ini yang diperkenalkan pada tahun lalu dan kini ia telah dipertingkatkan, malah hanya ditawarkan dengan tiga model sahaja – NX 300h telah digugurkan daripada barisannya, dengan tiga model selebihnya iaitu Urban, Premium dan F Sport masih dikekalkan.

Peningkatan yang dilakukan ialah penambahan Lexus Safety System+ untuk semua model, dengan menambah Lane Departure Alert (LDA), Lane Tracing Assist (LTA), Pre-Collision System (PCS), Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) dengan fungsi stop/go dan Adaptive High-Beam System (AHS).

Malah terdapat juga semakan semula bagi ciri sedia ada, termasuk beberapa perubahan kecil. Bagi varian Urban dan F Sport, ciri yang digugurkan termasuklah sistem Kunci Pintar ala-kad kredit, hanya Premium sahaja masih kekal dengan sistem kunci. Begitu juga pengecas tanpa wayar yang turut digugurkan dari varian Premium dan F Sport.

Lexus Malaysia umum NX 2019 yang dipertingkatkan – <em>Lexus Safety System+</em>, harga turun, dari RM314k

Sebelum ini, varian Urban dan F Sport didatangkan dengan bumbung kaca panoramik penuh, manakala Premium pula menampilkan moonroof. Tapi kini semuanya telah digugurkan. Selain itu, F Sport juga menggugurkan ciri lain termasuk paparan 10.3-inci dan sistem audio Mark Levinson – kini didatangkan dengan paparan lapan-inci dan sistem Lexus Premium Audio lapan-pembesar suara, sama seperti model lain.

Tiada perubahan bagi mekanikal, dan enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder masih digunakan untuk NX 300 dengan hamburan kuasa 235 hp dan tork 350 Nm. Tujuh pilihan warna ditawarkan untuk NX 2019 – Blazing Carnelian, Amber CS, Sonic Titanium, Sonic Quartz, Graphite Black GF, Red MC CS dan Sparkling Meteor ME. Manakala F Sport menerima dua warna eksklusif iaitu Heat Blue CL dan Lava Orange CS.

Dengan beberapa ciri yang digugurkan, mendorong penurunan harga bagi barisan NX 2019. Bagi NX 300 Urban, dari harga RM326,000 kini menjadi RM313,888. Sementara NX 300 Premium pula kini berharga RM333,888 (harga sebelum ini RM345,000). Manakala NX 300 F Sport pula mengalami penurunan harga terbesar – kini RM348,888, turun lebih RM55,000 daripada harga dahulu RM404,000. Semuanya adalah harga atas jalan tanpa insurans.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required