BMW X4 G02 CKD – harga rasmi diumum, RM364,800

BMW X4 G02 CKD – harga rasmi diumum, RM364,800

Bulan Mei lalu, BMW Malaysia telah membuat tontonan awal model X4 G02 xDrive30i M Sport, dengan harga anggaran sekitar RM380,000. Sekarang, harga rasminya telah pun dikeluarkan, dan menariknya, ia adalah lebih rendah iaitu RM364,800 hasil daripada pemasangan tempatan (CKD). Turut diberi adalah jaminan lima tahun tanpa had batuan, program servis berkala percuma dan program jaminan tayar BMW.

X4 G02 yang dibawa ke Malaysia ini cuma datang dalam satu varian saja iaitu xDrive30i M Sport, dikuasai oleh enjin empat silinder sebaris 1,998 cc petrol turbo, yang dipadankan bersama kotak gear Steptronic lapan kelajuan (pacuan semua roda), mampu menghasilkan 252 hp pada antara 5,200 hingga 6,500 rpm dan 350 Nm tork pada antara 1,450 hingga 4,800 rpm.

Memandangkan model yang tiba di Malaysia ini adalah model spesifikasi M Sport, anda boleh melihat ia menggunakan kit badan pakej M Aerodynamics, kemasan hitam Shadow Line BMW Individual, bumbung panoramik, angkup brek M Sport berwarna biru serta rim M 20 inci yang mempunyai lebar berbeza antara depan dan belakang (tayar 245/45 di depan dan 275/45 di belakang).

Masuk ke dalam, rekaan papan pemuka juga diberi perubahan dan ia dipasang dengan kelengkapan spesifikasi tinggi termasuk skrin sensitif sentuhan 10.25 inci BMW Navigation System Professional, sistem bunyi Harman Kardon 16 pembesar suara, panel instrumen resolusi tinggi 12.3 inci, head-up display berwarna, sistem kawalan suara serta sambungan fungsi BMW ConnectedDrive.

Pada bahagian keselamatan, model ini datang dengan beg udara hadapan, sisi (depan sahaja), bidai (depan hingga belakang) dan atas, Dynamic Stability Control (DSC) yang termasuk Dynamic Traction Control (DTC), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC) serta Antilock Braking System (ABS) dengan Brake Assist. Membantu pemandu lagi adalah cruise control dengan fungsi brek, Parking Assistant dan kamera pandangan belakang.

Kelengkapan lain yang ada pada X4 xDrive30i M Sport adalah suspensi adaptif, stereng sport, pendingin hawa automatik tiga zon, lampu kabus LED, lampu dan pengelap cermin automatik serta kemasan dalam Aluminium Rhombicle dan Pearl Chrome. Untuk warna luar kenderaan, BMW Malaysia menawarkan pilihan warna putih (Alpine White), hitam (Carbon Black), merah (Flamenco Red) dan biru (Phytonic Blue).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required