Proton tawar ‘Program Insurans Proton’ kepada para pelanggannya sebagai faedah perlindungan tambahan

Proton tawar ‘Program Insurans Proton’ kepada para pelanggannya sebagai faedah perlindungan tambahan

Demi menghargai kesetiaan para pelanggannya, Proton kini menawarkan faedah tambahan yang dinamakan sebagai Program Insurans Proton (PIP) apabila pembeli kenderaan model baharu atau pun pemilik sedia ada memperbaharui polisi insurans mereka. PIP boleh didapati di semua cawangan Proton yang diiktiraf dan ia melibatkan enam panel syarikat insurans iaitu Allianz General Insurance Company (M) Sdn Bhd, Liberty Insurance Berhad, AmGeneral Insurance Berhad, Zurich General Insurance Malaysia Berhad, Etiqa General Takaful Berhad dan Zurich General Takaful Malaysia Berhad.

Dengan memperbaharui polisi kereta melalui PIP, pemilik Proton akan mendapat banyak manfaat terutamanya perlindungan utama yang melibatkan sekiranya berlaku kerugian atau kerosakan akibat kecurian atau percubaan kecurian, rompakan atau pecah masuk rumah, pelanggan boleh mendapatkan ganti rugi percuma sehingga berjumlah RM1,000 ke atas kenderaan tersebut.

Selain itu, PIP turut menawarkan elaun banjir iaitu sekiranya berlaku kerosakan akibat banjir, banjir kilat, limpahan air, longkang, sungai atau lumpur, pelanggan boleh menuntut elaun sehingga RM1,000. Bukan itu sahaja, perlindungan untuk semua pemandu tanpa lebihan bayaran kecuali sekiranya pemandu yang diberi kuasa semasa kemalangan berumur 21 tahun dan ke bawah atau memegang lesen pemandu sementara atau masih belajar.

Proton tawar ‘Program Insurans Proton’ kepada para pelanggannya sebagai faedah perlindungan tambahan

PIP turut menawarkan perlindungan kemalangan diri sehingga RM15,000 bagi pendaftaran kereta peribadi. Malah ia turut memberikan faedah tambahan termasukkos pembaikan percuma yang melibatkan kenderaan yang berusia sehingga 10 tahun dan tertakluk kepada kenderaan yang dibaiki di mana-mana cawangan Ketuk dan Cat (Body & Paint) Proton yang diiktiraf.

Dan juga Perlindungan dengan Nilai yang dipersetujui iaitu sekiranya terdapat kerugian atau kecurian, pelanggan akan menikmati pembayaran penuh jumlah yang diinsuranskan untuk 12 tahun pertama usia kenderaan mereka.

“Proton sentiasa mencari cara untuk memberikan lebih banyak nilai dan melalui Program Insurans Proton, kami dapat memastikan bahawa pelanggan lama, sedia ada dan baharu layak menerima faedah yang sama hanya dengan memperbaharui polisi insurans mereka dengan kami. Program ini disokong oleh enam nama terkuat dalam industri insurans, jadi pelanggan boleh mendapatkan ketenangan fikiran bahawa rakan kerjasama Proton dalam usaha ini dapat mengotakan janji-janji mereka,” kata Dr. Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required