TINJAUAN AWAL: Nissan X-Trail 2019 – Nissan Connect dengan ciri Apple CarPlay dan Android Auto

Banyak video yang telah kami sediakan berkaitan SUV Nissan X-Trail 2019 sebelum ini. Antaranya, perbezaan model lama dan model barunya serta “drag race” untuk lihat varian mana yang lebih pantas. Tapi, nanti dulu. Masih ada lagi yang ingin diperkatakan tentang SUV ini.

Yang dimaksudkan ialah sistem infotainmen yang digunakan. Mungkin ada yang terlepas pandang sebelum ini; melalui Nissan X-Trail 2019, inilah kali pertama Nissan menggunakan sistem Nissan Connect yang sebetulnya dalam kenderaan mereka.

Sistem ini turut hadir dengan sokongan Apple CarPlay, yang membolehkan anda sambungkan serta paparkan kandungan telefon anda pada skrin sistem ini. Ia memudahkan lagi pengguna, misalnya ketika anda ingin menggunakan peta Waze dari telefon – paparan skrinnya lebih besar dan jelas.

Namun ada juga kelemahan lain; Apple CarPlay ini hanya boleh memamarkan satu aplikasi sahaja dalam satu-satu masa. Maksudnya, jika anda sedang memaparkan peta tunjuk arah, paparan untuk Spotify tidak akan dipaparkan bersebelahan. Ini akan sedikit mengganggu aliran penggunaan anda pada antaramuka sistem berkenaan.

Jika menggunakan Android Auto pula, ia sedikit rumit, tetapi masih boleh disambungkan juga. Untuk tahu dengan lebih lanjut tentang ciri utama yang ditawarkan pada head unit ini, sila tonton video ringkas yang kami sediakan. Jangan kata tak tahu nak manfaatkan sistem berkenaan pula nanti. Selamat menonton.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required