Volkswagen Malaysia bakal anjur Perhimpunan Ikonik Beetle di Putrajaya pada 13 Julai ini – Lebewohl bug!

Volkswagen Malaysia bakal anjur Perhimpunan Ikonik Beetle di Putrajaya pada 13 Julai ini –  Lebewohl bug!

Bagi mengucapkan selamat tinggal buat model ikonik Volkswagen Beetle, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) akan menganjurkan acara Perhimpunan Ikonik Beetle. Justeru, VPCM menjemput semua pemilik Beetle dari semua latar belakang untuk meraikan model klasik itu dan acara ini bakal diadakan di tempat letak kereta terbuka di Istana Kehakiman, Putrajaya pada 13 Julai ini.

Acara yang julung kali diadakan ini juga disasarkan untuk memecahkan rekod sedia ada perhimpunan Beetle terbesar di Malaysia di satu lokasi. Sambutan itu akan dimulakan dengan konvoi Beetle Sunshine Tour yang melibatkan sebanyak 100 buah Beetle dan dilepaskan di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Konvoi itu akan melalui jalan-jalan di Segi Tiga Emas sebelum bergerak ke Putrajaya di mana ia akan menyertai Beetle yang lain di Istana Kehakiman.

Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter berkata, “Volkswagen akan menamatkan pengeluaran produksi Beetle yang sangat digemari pada tahun ini. Kami mahu memberikan ucapan selamat jalan kepada model terlaris ini dengan meraikan warisannya. Justeru, kami ingin menjemput pemilik dan peminat Beetle untuk sama-sama berkumpul, sekali gus memecahkan rekod dan meraikan Bug kegemaran dunia ini.

Volkswagen Malaysia bakal anjur Perhimpunan Ikonik Beetle di Putrajaya pada 13 Julai ini –  Lebewohl bug!

Tambah Erik lagi, ini merupakan peluang terbaik untuk peminat Beetle melihat sendiri model Beetle klasik dan terkini dalam pelbagai bentuk penampilan. Kebanyakan daripadanya sudah menerima sentuhan tersendiri untuk disesuaikan dengan personaliti pemiliknya yang penuh warna-warni.

Mereka yang berminat boleh mendaftar di laman web Volkswagen Malaysia. Penyertaan adalah percuma dan perincian acara akan diberikan ketika pendaftaran dalam talian dibuat. Semua peserta juga akan menerima sijil penyertaan daripada Volkswagen.

Direka oleh Ferdinand Porsche pada tahun 1938, Beetle dianggap sebagai ikon automotif yang original. Ia telah menikmati kejayaan selama 80 tahun dengan lebih 21.5 juta terjual di seluruh dunia.

Lebewohl (selamat tinggal) bug!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required