E-Racing Grand Prix SEA di MSF pusingan ke-3 nanti

E-Racing Grand Prix SEA di MSF pusingan ke-3 nanti

Bagi yang biasa mengikuti perkembangan perlumbaan MSF, sudah tentu anda tahu bahawa ia merupakan sebuah acara litar sebenar yang sering mempamerkan aksi-aksi mengujakan, baik bagi perlumbaan kereta mahupun motosikal, tidak kira bagi kategori yang mana pun.

Tetapi, khusus untuk perlumbaan pusingan ketiga musim 2019, akan ada pertambahan terbaru – perlumbaan simulator ERacing Grand Prix Asia Tenggara (SEA) turut akan berlangsung untuk memeriahkan lagi acara. Diadakan dengan kerjasama Axle Motorsports, ia akan melibatkan dua siri perlumbaan kelak.

Pertama, sebelah malam pada tanggal 6 Julai nanti (di South Paddock) dan kedua pada sebelah pagi hingga tengahari tanggal 7 Julai (di Main Paddock). Yuran pernyertaan yang dikenakan pula adalah serendah RM30 sahaja.

Setiap penyertaan akan menerima t-shirt percuma dan beg cenderahati. Jika anda ingin ikut serta dalam perlumbaan simulator ini, anda boleh terus datang ke acara MSF pusingan ke-3 yang akan berlangsung hujung minggu hadapan.

E-Racing Grand Prix SEA di MSF pusingan ke-3 nanti

Peserta yang berada di dalam kelompok lapan terpantas akan memasuki Pusingan Separuh Akhir dan setiap dua peserta terpantas dari pusingan tersebut akan memasuki pula Pusingan Akhir bagi setiap siri perlumbaan yang berlangsung.

Trofi akan diberikan bagi kedua-kedua siri perlumbaan berkenaan (hari Sabtu dan Ahad). Paling penting, para peserta yang berjaya memasuki Pusingan Akhir secara automatik akan layak memasuki E-Racing Grand Prix SEA yang akan diadakan di Atria pada pertengahan Julai nanti, yang menawarkan hadiah kemenangan bernilai RM100,000 dan berpeluang mengembangkan bakat terus ke perlumbaan F4 SEA.

Perlumbaan ini akan diadakan dalam beberapa tahap. Tahap Pertama, sesi kelayakan – Peserta boleh melakukan lima percubaan, setiap satu daripadanya merangkumi tiga pusingan litar (3 lap). Lapan peserta yang terbaik akan layak ke Pusingan Separuh Akhir. Tahap Kedua, Pusingan Separuh Akhir. Dua saringan bagi setiap empat orang pelumba; melihatkan tiga pusingan litar juga.

Dua peserta teratas dari setiap saringan akan layak ke Pusingan Akhir. Tahap Ketiga, Pusingan Akhir. Perlumbaan kemuncak, dengan empat pelumba terbaik akan berlumba untuk merebut tempat pertama. Trofi eksklusif akan disediakan bagi Johan, Naib Johan dan pemenang tempat ketiga. Untuk maklumat lanjut berkaitan acara ini, klik di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required