Honda Malaysia lancar pusat 3S baharu di Chemor, Perak – bilik pameran pertama terima pensijilan GBI

Honda Malaysia lancar pusat 3S baharu di Chemor, Perak – bilik pameran pertama terima pensijilan GBI

Honda Malaysia telah melancarkan pusat 3S baharu yang terletak di Bandar Baru Sri Klebang, Chemor, Perak, yang dikendalikan oleh Ban Hoe Seng (Auto) Sdn Bhd. Menariknya, ia merupakan bilik pameran pertama di Malaysia yang menerima pensijilan Indeks Bangunan Hijau (GBI), yang disasarkan untuk meningkatkan kesedaran terhadap isu alam sekitar.

Pusat 3S baharu ini direka khas dengan menampilkan ciri mesra alam termasuk menggunakan bahan semulajadi, membantu pengurangan sisa, penjimatan tenaga dan mengurangkan penggunaan air. Bahkan, pusat 3S ini turut menggunakan 60% cahaya semulajadi pada waktu siang menerusi binaan permukaan dinding kaca yang besar, juga terdapat pencahayaan LED dengan sensor pergerakan untuk membantu menjimatkan tenaga, dan corong pengudaraan semulajadi di kawasan bengkel.

Dengan mematuhi kriteria sistem GBI, pusat 3S ini dibina berdasarkan penilaian rekabentuk bangunan dari segi Kecekapan Tenaga, Kualiti Alam Sekitar Dalaman, Perancangan dan Pengurusan Tapak Lestari, Kecekapan Air dan Inovasi. Dengan itu, Honda Malaysia percaya inisiatif sebegini mampu membantu syarikat untuk menepati kehendak masyarakat.

CEO dan Pengarah Urusan Honda Malaysia, Toichi Ishiyama berkata, “Sebagai salah satu pengedar Honda yang paling lama di Malaysia, Ban Hoe Seng (Auto) terus berusaha menarik perhatian kami dengan semangat dan kejayaan mereka. Malah mereka kini berani menetapkan penanda aras baharu ini termasuk menjadi pusat 3S Honda yang bersifat mesra alam sekitar.

“Kami di Honda juga komited untuk terus dapat membantu menjaga alam sekitar. Untuk itu, kami mengambil inisiatif ini untuk menggunakan teknologi hijau dalam operasi harian kami. Kami percaya dengan pusat 3S Honda yang bersifat mesra alam ini mampu memberikan pengalaman bermakna buat para pelanggan.”

Dibina di kawasan seluas dua ekar dengan fasiliti terkini, pusat 3S baharu ini memiliki 14 petak penyelenggaraan umum, empat petak pembaikian umum dan satu petak penjajaran tayar, serta mampu mengendalikan sehingga 60 buah kenderaan sehari. Selain itu, ia turut mempunyai ruang menunggu untuk pelanggan, WiFi percuma, sudut makanan dan minuman, sudut permainan kanak-kanak dan juga bilik solat untuk pelanggan beragama Islam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required