Michelin Pilot Sport 4 SUV kini di Malaysia – khas untuk SUV, rim 17- hingga 23-inci, bermula RM700

Michelin Pilot Sport 4 SUV kini di Malaysia – khas untuk SUV, rim 17- hingga 23-inci, bermula RM700

Michelin hari ini telah melancarkan siri tayar baharunya yang dibina khas untuk SUV berprestasi tinggi, digelar Michelin Pilot Sport 4 SUV untuk pasaran Malaysia. Dengan pengenalan ini, maka lengkaplah penawaran semua siri tayar premium dan berprestasi tinggi untuk kegunaan jalan raya dan litar jenama tersebut untuk pasaran tempatan.

Seperti tayar UHP Pilot Sport 4 yang di bina untuk kereta berprestasi tinggi, Pilot Sport 4 SUV ini turut menerima rekaan dan juga kompoun terkini dari Michelin. Ia menerima rekaan tidak simetri, di mana bentuk bunga sebelah luar dihasilkan untuk prestasi optimum pada permukaan kering, dan bahagian dalam direka untuk cengkaman terbaik ketika basah.

Di bawah lapisan bunga tayar tersebut, ia diberikan pula lilitan tali sawat hibrid yang dihasilkan dengan gabungan aramid dan nilon, bagi memberikan tindak balas kawalan yang dinamik serta prestasi pemanduan yang lebih jitu, menurut Michelin. Apa yang membezakan PS4 dan PS4 SUV ini, ia diberikan lapisan dinding sisi berketumpatan tinggi dengan dua lapisan bagi meningkatkan ketahanannya, khas untuk SUV yang sememangnya lebih berat dan digunakan lebih lasak dari kereta.

Michelin turut mendakwa bahawa tayar PS4 SUV ini mampu berhenti dalam jarak 2.7 meter lebih pendek pada permukaan kering, dan 4.9 meter lebih pendek berbanding jenama premium lain. Malah, dengan keadaan tayar yang sudah di pakai lama, prestasinya masih kekal dan mampu berhenti pada jarak 8.5 meter lebih pendek pada permukaan basah berbanding peasing terdekat.

Menurut jenama tayar dari Perancis itu lagi, walaupun PS4 SUV ini adalah tayar dengan kompaun lembut berprestasi tinggi, ia masih mampu bertahan lebih lama dengan jangka hayat 13,000 km lebih jauh dari jenama premium lain.

“Kami memberikan Michelin Pilot Sport 4 SUV sentuhan reka bentuk yang eksklusif dengan menampilkan 91% kemasan berwarna hitam yang elegan untuk menyerlahkan SUV dengan penampilan gaya sporty. MICHELIN Pilot Sport 4 SUV juga dioptimumkan bagi keselesaan penumpang dan meminimumkan bunyi bising untuk memberi pengguna pengalaman pemanduan yang menakjubkan,” kata Pengarah Urusan Michelin Malaysia, Singapura, Indonesia dan Brunei, Encik Pascal Nouvellon.

Tayar Michelin Pilot Sport 4 SUV ini kini boleh didapati di outlet Tyreplus dan semua pengedar sah Michelin di seluruh negara dalam 39 pilihan saiz untuk rim bermula diameter 17- hingga 23-inci, dijual pada harga RM700. Kesemua saiz tayar berkenaan juga direka dengan pelindung rim bagi menyelamatkan rim anda sekiranya berlaku perkara seperti melanggar lubang, penghadang jalan dan sebagainya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required