AOS 2019: Koleksi Hotwheels Japan Historic 3 akan didedahkan di MAEPS esok untuk peringkat global

AOS 2019: Koleksi Hotwheels Japan Historic 3 akan didedahkan di MAEPS esok untuk peringkat global

Malaysia menerusi acara Art of Speed (AOS) telah diberi penghormatan oleh Hotwheels untuk mendedahkan siri koleksi antara yang menjadi rebutan di seluruh dunia – Japan Historic – yang terbaharu iaitu Japan Historic 3 (JH3) ketika berlangsungnya AOS 2019 di MAEPS, Serdang esok.

Apa model yang akan membarisi koleksi JH3 ini? Ia masih lagi belum diumumkan, namun apa yang kami tahu ia masih terdiri dari lima buah model lagenda JDM, dan tidak ada satu pun model dari JH1 dan JH2 di bawa ke siri terbaharu ini. Hotwheels Malaysia turut membayangkan antara kereta yang akan tampil dalam siri JH3 ini adalah “kereta pertama buatan Jepun yang dihasilkan untuk perlumbaan jalanan”, dan juga “kereta buatan tangan yang rare dari era 1960’an”.

Untuk rekod, koleksi JH1 keluaran 2016 dibarisi oleh Datsun Bluebird 510 SSS Wagon, Nissan Skyline KPGC110 ‘Kenmeri’ GT-R, Nissan Skyline KGC10 ‘Hakosuka’ GT-X, Toyota 2000 GT dan Mazda RX-3. JH2 keluaran 2018 pula terdiri dari Datsun Bluebird 510 sedan, Mazda RX-3, Nissan Fairlady 240Z, Nissan Laurel 2000 SGX dan Nissan Skyline C210.

Boleh dijangka, barisan model untuk siri JH3 ini akan hadir dengan pakej kad dengan grafik istimewa, warna dan ‘tampo’ badan khas serta dilengkapi dengan tayar getah ‘Real Rides’ Hotwheels.

Kedua-dua Hotwheels JH1 dan JH2 mendapat sambutan hangat di seluruh dunia dan dimiliki bukan sahaja peminat Hotwheels, malah menjadi rebutan peminat-peminat model-model klasik JDM sebenar. Koleksi ini juga dilihat dijual semula dengan harga berkali ganda dari harga asal kerana permintaan yang sangat tinggi.

Selain itu, gerai Hotwheels di AOS 2019 turut akan dihadiri oleh Ketua Pereka Hotwheels (segmen premium dan pengumpul) Steve “Van” Vandervate yang diterbangkan terus dari Amerika Syarikat.

“Saya tak sabar untuk berjumpa dengan peminat Hotwheels kami di Malaysia, dan juga ahli Hotwheels Club Malaysia serta pengumpul setia,” kata Steve.

GALERI: Hotwheels Japan Historic

GALERI: Hotwheels Japan Historic 2

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required