GALERI: Volvo XC60 T8 dengan pilihan aksesori asli

GALERI: Volvo XC60 T8 dengan pilihan aksesori asli

Volvo XC60 T8 Twin Engine dalam keadaan standard pun dah sangat kacak bukan? Tapi kalau anda rasa ia tidak cukup sporty seiring dengan kuasa 407 hp/640 Nm yang dihasilkan, ini ada aksesori asli yang ditawarkan oleh Volvo Cars Malaysia (VCM) khas untuk SUV tersebut.

Unit dalam gambar yang anda lihat ini adalah unit demo yang berada di bilik pameran Volvo di Bukit Bintang, dioperasikan oleh Sisma Auto. Diasaskan dari XC60 T8 Twin Engine Inscription Plus, ia menerima barisan pilihan aksesori dari VCM berkenaan. Pada bahagian luaran, ia menerima pakej Exterior Styling yang terdiri dari skid plate hadapan dan belakang dan juga dua tip ekzos di belakang. Pakej ini akan menjadi milik anda dengan harga RM6,999.

Bagi menampakkan rupa yang lebih agresif, anda boleh memilih rim aloi 10-jejari black diamond cut berdiameter 22-inci bersama tayar 265/35R22 bagi menggantikan rim 19-inci asal. Kalau rasa garang sangat, rim 20-inci turut ditawarkan dengan rekaan lima-jejari berkembar matte black diamond cut.

Set-set rim ini dijual bersama pakej yang datang sekali dengan fender flare bagi mengembangkan lagi ruang roda XC60 tersebut. Harganya? RM26,888 untuk set 22-inci dan RM18,188 untuk set 20-inci.

GALERI: Volvo XC60 T8 dengan pilihan aksesori asli

Beralih ke ruang kargo belakang, anda akan disambut dengan panel aluminium bersama lampu disekelilingnya yang akan menerangkan bahagian ini dalam masa 20 minit jika anda membuka pintu tailgate belakang, memudahkan anda memasukkan barang pada kawasan gelap. Ia dijual pada harga RM2,217.

VCM turut menawarkan scuff plate pada bendul pintu yang turut menyala ketika pintu dibuka pada harga RM673, tetapi tidak di padankan pada unit demo ini.

Aksesori luar lain yang ditawarkan untuk XC60 ini termasuk load carrier berharga RM1,499 dan pemegang basikal aluminium berharga RM999. Pada bahagian dalaman pula anda boleh memilih aksesori seperti booster seat untuk kanak-kanak berharga RM 731, panel pelindung belakang berpoket untuk tempat duduk hadapan berharga RM282, alas kaki plastik berharga RM619 dan alas kaki tekstil kalis air berharga RM706.

Pelbagai aksesori lagi ditawarkan untuk but belakang antaranya load liner plastik (RM1,419) untuk membawa barang kotor dan basah dan alas plastik kesat (RM869) bagi mengelakkan barang yang dibawa menggelungsur.

Anda turut boleh memesan kunci kereta anda dengan balutan kulit, kemasan Blond dan Charcoal dengan harga RM620, serta juga kemasan putih berharga RM1,128. Bukan itu sahaja, jika anda mahu kunci dengan kemasan kayu juga ditawarkan dengan warna Dark Flame Birch dan Linear Walnut berharga RM1,128.

Volvo XC60 juga hadir dengan kunci pendua yang digelar Red Key, membolehkan anda menetapkan kelajuan maksima, amaran had laju, bunyi audio dan juga cruise control adaptif sekiranya mahu meminjamkan kereta tersebut kepada keluarga atau kenalan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required