Perodua Axia 2019 terima tempahan lebih 5,000 unit dalam tempoh sebulan sebelum ia dilancarkan

Perodua Axia 2019 terima tempahan lebih 5,000 unit dalam tempoh sebulan sebelum ia dilancarkan

Pagi tadi telah berlangsungnya majlis pelancaran Perodua Axia 2019, yang hadir dengan enam varian iaitu Axia E, Axia G, Axia GXtra, Axia SE, varian terbaharu Axia Style dan spesifikasi tertinggi Axia Advance atau AV. Ia dijanakan oleh enjin yang sama seperti Axia sebelum ini iaitu 1KR-VE VVT-i 1.0 liter tiga-silinder (67 hp/91 Nm) dengan padanan kotak gear manual hanya untuk varian paling rendah, Axia E, dan selebihnya automatik.

Ia ditawarkan dengan harga atas jalan tidak termasuk insurans bagi Axia E bernilai RM24,090, Axia G (RM33,490), Axia GXtra (RM34,990), Axia Style (RM38,890), Axia SE (RM38,890) dan Axia AV (RM43,190). Perodua Axia 2019 didatangkan dengan waranti lima-tahun/150,000 km (yang mana tiba terlebih dahulu). Malah sebulan sebelum pelancarannya, Perodua telah membuka tempahan untuk model kompak segmen-A paling popular di Malaysia ini.

Dalam majlis pelancarannya, Presiden dan CEO Perodua, Dato’ Zainal Abidin Ahmad mengumumkan, dalam tempoh sebulan ini, pihaknya telah menerima lebih 5,000 unit tempahan Axia 2019.

“Perodua Axia terus menawarkan kenderaan mampu milik untuk rakyat Malaysia dengan harga yang cukup berbaloi tetapi masih mengutamakan aspek keselamatan dengan gaya yang terkini. Kami memang tidak akan berhenti dari terus mengeksplorasi teknologi terkini dan yang amat diperlukan dalam masa ini. Justeru, biar pun harga yang ditawarkan untuk Axia boleh dianggap murah, namun teknologi keselamatan yang kami berikan terutamanya ASA 2.0 (untuk varian tertinggi, Axia AV) boleh dianggap sebagai suatu yang cukup berbaloi.

“Malah kami juga akan cuba mempertingkatkan teknologi yang sedia ada untuk mana-mana model serba baharu atau yang diperbaharui. Kami juga berjanji untuk cuba mengekalkan harga tetapi dalam masa yang sama memberikan sistem tekologi maju yang diperlukan,” ujar Zainal.

Untuk Axia 2019 ini, Perodua optimis untuk mencapai sasaran jualan sebanyak 6,000 unit sebulan, dengan 1,000 unit daripadanya adalah daripada varian Axia Style.

“Jika diikutkan, Axia Style sama tahap dengan Axia SE termasuk dalam soal harganya. Namun demikian, kami sengaja memberikan pilihan kepada para pelanggan dengan menawarkan Axia Style yang mempunyai rekaan bersesuaian dengan gaya hidup masa kini. Kebanyakan golongan muda sekarang gemarkan imej yang seakan model crossover, jadi Axia Style yang ditampilkan dengan gaya rugged berinspirasikan-SUV merupakan pilihan yang tepat,” sambung Zainal lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required