TVS NTorq 125 Race Edition – penampilan lebih sporty

TVS NTorq 125 Race Edition – penampilan lebih sporty

Syarikat TVS Motorcycle dari India yang mempunyai kerjasama dengan BMW untuk penghasilan model siri G310 kini melancarkan satu versi sport bagi skuter NTorq 125 mereka, yang dinamakan sebagai NTorq 125 Race Edition.

Kalau dibandingkan dengan model standard yang dilancarkan Februari tahun lepas, NTorq 125 Race Edition ini lebih ranggi dengan bahagian hadapan yang menggunakan lampu LED berbentuk unik, pelekat corak gentian karbon serta kombinasi warna badan hitam dan merah.

Walaupun nampak seperti skuter biasa, NTorq 125 sebenarnya mempunyai ciri canggih, iaitu boleh disambung secara Bluetooth dengan telefon pintar, seterusnya informasi seperti notifikasi panggilan, mesej dan kadar bateri boleh dipaparkan pada panel meter digital motosikal ini.

Bukan itu sahaja, sebenarnya meter digital penuh pada motosikal ini mempunyai pelbagai lagi fungsi termasuk paparan mod Street dan Sport, statistik pusingan litar terbaik, bantuan navigasi dan lokasi terakhir ia diletakkan. Untuk pengalaman yang lebih memuaskan, aplikasi khas yang perlu dimuat turun di telefon pintar juga disediakan untuk pengguna skuter ini.

Ntorq 125 dikuasakan oleh enjin satu silinder empat strok 124.79 cc OHC, dan ia mampu menghasilkan kuasa sebanyak 9.4 PS pada 7,500 rpm dan 10.5 Nm tork pada 5,500 rpm. Harga jualannya bagi model standard di India bermula daripada Rs 58,750 (RM3,582) manakala model sport ini berharga Rs 69,475 (RM4,117).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required