Triumph Street Triple RS 2020 akan muncul 7 Oktober

Triumph Street Triple RS 2020 akan muncul 7 Oktober

Model Street Triple 765RS yang berada di pasaran sekarang sudah berusia hampir tiga tahun, dan tidak lama lagi ia akan diganti dengan model tahun 2020. Video teaser untuk model baru ini sudah pun dikeluarkan, dengan menyatakan 7 Oktober sebagai tarikh penampilan pertamanya.

Bukan keseluruhan motosikal dapat dilihat dalam video ini, tapi apa yang jelas, lampu hadapannya adalah berbeza, dengan DRL LED yang berbentuk seperti kening. Selain daripada itu, panel belakang juga kelihatan lebih pendek dan mempunyai tempat duduk yang lebih membonjol.

Rim nampak masih sama dan brek juga masih menggunakan unit daripada Brembo. Walaubagaimanapun, kita masih tidak mengetahui sama ada ia adalah angkup Brembo Stylema sama seperti Daytona Moto2 765 ataupun M50 Monobloc sama seperti 765RS sebelum ini.

Triumph Street Triple RS 2020 akan muncul 7 Oktober

Perubahan lain juga masih belum diketahui tetapi ada khabar angin yang mengatakan RS765 2020 ini akan menerima naik taraf enjin seperti Daytona Moto2. Enjin tiga silinder 765 cc pada Daytona Moto2 mempunyai lebih kuasa berbanding RS765, iaitu 128 hp pada 12,250 rpm dan 80 Nm tork pada 9,750 rpm. Kotak gear menggunakan unit enam kelajuan, siap dengan quickshifter untuk naik dan turun gear.

Antara bahagian yang membantu peningkatan kuasa ini adalah termasuk injap titanium, piston yang diperkuat, pin gudgeon yang disalut dengan DLC mengikut spesifikasi MotoGP, profail cam baru, trumpet untuk bahagian intake, con rod, crank dan barrel yang diubah suai, serta nisbah mampatan yang lebih tinggi – dari 12.6:1 menjadi 12.9:1.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required