Hyundai bangunkan beg udara konsol tengah

Hyundai bangunkan beg udara konsol tengah

Menurut statistik yang dikeluarkan oleh Persatuan Pengeluar Automobil Eropah, kadar kecederaan sekunder yang dihadapi oleh penumpang yang berlaga sesama sendiri atau pun melibatkan bahagian dalaman sewaktu kemalangan adalah sebanyak 45%. Justeru, Hyundai Motor Group mengambil inisiatif untuk membangunkan beg udara konsol tengah untuk melindungi impak antara pemandu dan penumpang hadapan, dan teknologi ini dikatakan akan diperkenalkan untuk modelnya yang akan datang.

Teknologi yang baru dipatenkan ini diaplikasi pada beg udara untuk mengurangkan berat dan saiz, sementara kebolehpercayaan beg udara masih dikekalkan, ujar Hyundai. Beg udara yang dipasang di tengah termasuk tether direka dengan rekaan yang lebih kompak dan fleksibel serta bersesuaian dengan ruang dalaman model baharu tersebut.

Beg udara tambahan ini pastinya dapat membantu Hyundai dalam ujian pelanggaran Euro NCAP yang akan datang, di mana ia dijangka akan menambah ujian impak sisi yang lebih spesifik mulai tahun 2020, ujar Hyundai lagi.

“Pembangunan untuk beg udara bahagian tengah ini adalah penambahan bagi beg udara sedia ada. Kami akan terus menambah baik aspek keselamatan penumpang dengan menyediakan ciri yang diperlukan,” ujar jurutera penyelidik sistem kejuruteraan keselamatan pelanggaran Hyundai Motor Group Hyock In Kwon.

Ini merupakan pembangunan beg udara kedua yang diumumkan oleh Hyundai Motor Group pada 2019. Awal tahun ini, syarikat tersebut turut mengumumkan telah mula membangunkan beg udara pelbagai-pelanggaran terhadap impak sekunder. Beg udara tersebut dijangka akan ditampilkan untuk barisan model akan datang Hyundai dan Kia, ujar syarikat tersebut pada Januari lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required