Vespa Sprint Carbon 2019 tiba, harga bermula RM19k

Vespa Sprint Carbon 2019 tiba, harga bermula RM19k

Untuk peminat skuter di sini, Vespa Sprint Carbon 2019 kini telahpun tiba dan mula dijual pada harga RM19,000 tidak termasuk insurans dan cukai jalan. Versi ini menjadi tambahan terbaru bagi edisi 2019, selepas pengenalan model-model lain seperti Premira S 150, Sprint S 150 dan S125 Carbon Edition.

Kelainan versi ini, ia didatangkan dalam dua warna sahaja Black Vulcano dan White Innocenza. Selain bahagian krom pada pemegang dan cermin sisi yang masih kekal, Sprint Carbon ini menerima kemasan merah dan pelekat rim baru, dan kemasan kelabu pada bahagian lampu.

Turut merupakan ciri baru ialah rekaan “bow-tie” di bahagian depannya serta perumag speedometer dengan kemasan gentian karbon hiasan. Bahagian badannya turut menerima pelekat hiasan jalur tiga warna.

Vespa Sprint Carbon 2019 tiba, harga bermula RM19k

Skuter ini menggunakan enjin silinder tunggal 150 cc i-Get sejukan udara dengan suntikan minyak, menghasilkan sebanyak 12.9 hp pada 7,750 rpm kuasa manakala tork pula sebanyak 12.8 Nm pada 6,500 rpm. Transmisi unit ini menggunakan jenis CVT dan pacuan tali sawat, manakala rim aloi pula kekal bersaiz 12-inci.

Keupayaan membrek dikendalikan melalui sistem brek cakera 200 mm hidraulik dengan ABS di bahagian depan, manakala di belakang menggunakan brek dram. Kapasiti tangki petrol pula ialah 7.5 liter, serta ruang storan di bawah tempat duduk berkapasiti 16 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required