Proton 3S baharu dibuka di Tebobon, KK, Sabah

Proton 3S baharu dibuka di Tebobon, KK, Sabah

Pusat 3S Proton yang terbaharu telah pun dilancarkan di daerah Tebobon, 18 km dari Kota Kinabalu, Sabah. Majlis pelancarannya disempurnakan oleh menteri MITI, Datuk Darell Leiking dengan disaksikan oleh Menteri Undang-undang dan Hal Ehwal Asli Sabah, Datuk Haji Aidi Mokhtar, Dato’ Madani Sahari selaku CEO MARii, Dato’ Haji Zainuddin Abd Rahman, Presiden PEKEMA dan juga Yusry Yusof, Pengarah Kanan Pengurusan Risiko & Strategi Korporat Proton.

Dikendalikan oleh Shirba Auto World Sdn Bhd, pusat 3S ini ditampilkan dengan fasiliti yang mengikut identiti korporat Proton. Ia menempatkan 12 petak penyelenggara, lounge pelanggan dan sudut permainan kanak-kanak. Pusat 3S ini beroperasi setiap hari dari jam 8.30 pagi hingga 5.30 petang.

“Terima kasih kepada Proton Edar Sdn Bhd kerana mempercayai kami untuk melaksanakan tanggungjawab dalam menguruskan pusat 3S ini. Kami percaya dengan usaha ini, kami dapat mengurangkan isu pengangguran di sekitar kawasan ini dan juga dapat membantu merangsang ekonomi tempatan dan nasional di samping bersaing secara sihat dalam industri ini,” ujar Rizwan Lassim, CEO Shirba Auto World Sdn Bhd.

Shirba Auto World Sdn Bhd mensasarkan untuk menjual 840 unit Proton menjelang hujung tahun hadapan. Malah berharap dapat konsisten memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan terus berkembang sebagai pengedar Proton.

Ini merupakan pusat servis Proton yang ke-empat di Sabah dengan tiga daripada pusat 3S terletak di Lahad Datu dan Sandakan, dan pusat 4S pula di Kota Kinabalu. Jumlah keseluruhannya pula mencapai lebih 60 pusat 3S dan lebih 40 pusat 4S di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required