Lagenda “Kumbang Kuning” Lebuhraya Karak kini muncul dalam video kartun Volkswagen Malaysia

Dalam banyak-banyak kisah seram atau urban lengend di Malaysia yang pernah kita dengar, ada satu yang rasa-rasanya paling popular; tentang Volkswagen Beetle kuning di Lebuhraya Karak. Dari kisah yang disampaikan mulut ke mulut, cerita “Kumbang Kuning” ini sempat juga diangkat ke layar perak dalam filem Volkswagen Kuning sebelum ini.

Walaupun hanya cerita karut dan mistik, Volkswagen Beetle telah berhasil mencapai satu tahap lain di dalam bayangan fikiran warga Malaysia. Untuk sebab apa sekalipun dari kisah itu, model berkenaan barangkali menjadi satu-satunya kereta yang diingati dan meresap ke dalam imajinasi ramai orang dalam kisah seumpama itu.

Kini kisah berkenaan mendapat perhatian Volkswagen Malaysia pula, dan diabadikan dalam satu video kartun yang ringkas sempena hari Halloween yang disambut setiap tahun pada 31 Oktober – hari di mana watak dan kisah-kisah seram diraikan oleh peminatnya.

Video pendek ini memaparkan kisah yang sinonim dan selalu di dengar tentang Volkswagen Kuning berkenaan; akan muncul dan mengganggu pengguna di Lebuhraya berkenaan, berjalan sendiri tanpa pemandu! Apa pun, jangan serius sangat bab ini, anggap saja ia kisah seram urban untuk menjadikan semua kita lebih berhati-hati di jalan raya! Tak lebih daripada itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required