Sunway bakal perkenal sistem parkir bersepadu pintar

Sunway bakal perkenal sistem parkir bersepadu pintar

Kalau anda ke Sunway Pyramid, perlu diketahui bahawa ruang letak kenderaan di sana akan menggunakan sistem parkir pintar, yang boleh mengesan nombor plat kenderaan anda untuk memanfaatkan cara bayaran e-wallet dari beberapa platform. Menurut Sunway, ini bertujuan untuk mempertingkatkan lagi keselesaan dan kemudahan pengunjung.

Antara rakan bagi perkhidmatan e-wallet termasuk GrabPay, WeChat Pay, Alipay, Touch N’ Go Digital dan Maybank QR Pay, selain penggunaan kad kredit MasterCard, Visa, American Express, JCB, UnionPay dan MyDebit. Sistem berkenaan akan digunakan dalam perkarangan Sunway City, termasuk Sunway Pyramid, Sunway Hotel dan Menara Sunway.

Sebagai permulaan, sistem ini beroperasi untuk kegunaan staf dan pemegang pas bermusim. Pra-pendaftaran juga disediakan bagi pengunjung yang ingin mendaftarkan nombor plat kenderaan mereka; sebagai habuan, satu kemasukan parkir percuma akan diberikan sebaik sahaja sistem ini dibuka kepada umum bermula pada suku pertama 2020 nanti.

Sunway bakal perkenal sistem parkir bersepadu pintar

Sistem semasa seperti penggunaan tiket dan Touch n’ Go masih boleh digunakan juga selepas pelaksanaan sistem baru ini. Namun, ada satu masalah lain. Nombot plat kenderaan di Malaysia kerap menggunakan rekaan abjad (font) yang berbeza, jadi bagaimana sistem ini dapat mengesan dengan betul?

Sistem berkenaan telah diuji dalam beberapa situasi yang sinonim dengan suasana setempat, dan ia berjaya mengecam hampir 95% pelbagai jenis nombor plat yang ada digunakan ketika ini. Sebagai bandingan, sistem sama yang digunakan di China telah menunjukkan kejayaan pengecaman sehingga 99%.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required