Audi Q3 2019 dipamerkan di PACE 2019 – 1.4 TFSI S tronic, 147 hp/250 Nm, harga dari RM270k

Audi Q3 2019 dipamerkan di PACE 2019 – 1.4 TFSI S tronic, 147 hp/250 Nm, harga dari RM270k

Baru-baru ini Audi Malaysia telah melancarkan Q3 generasi kedua dan kini kami membawakan pula galeri penuh SUV ini yang sedang dipertontonkan di Premium Auto Car Expo (PACE) anjuran Paultan.org yang kini sedang berlangsung selama dua hari (2-3 Nov 2019) di Setia City Convention Centre (SCCC).

Pencabar bagi BMW X1 dan Mercedes-Benz GLA, untuk pasaran kita, Q3 ini hanya dihadirkan dengan varian tunggal – 1.4 TFSI S tronic yang ditawarkan pada harga RM269,900 atas jalan tanpa insurans.

Dibangunkan dengan platform MQB dari Volkswagen Group, A3 2019 ini lebih panjang sebanyak 97 mm (4,484 mm), 25 mm lebih lebar (1,849 mm) dan 23 mm lebih rendah (1,585 mm) berbanding sebelum ini, dengan jarak roda yang lebih panjang sebanyak 77 mm (2,680 mm). SUV ini turut diberikan rekaan luaran baharu yang ada mirip dengan lain-lain model dalam barisan Audi terkini, termasuk lampu utama LED (dengan bantuan lampu tinggi) dan lampu belakang seperti e-tron.

Gril bingkai tunggal Audi turut digayakan semula, kini dengan rekaan berbentuk-oktagon dengan bentangan menegak, sementara pakej penggayaan tambahan termasuk kemasan kelabu Manhattan yang menjadi kontras di bahagian bampar. Lain-lain ciri standard termasuklah rel bumbung dengan kemasan aluminium dan roda aloi lima-jejari 18-inci.

Di dalamnya, bentangan papan pemukanya tidak seperti A6 dan A7, tiada skrin kedua di bahagian tengah. Sebaliknya, ia menempatkan skrin sesentuh sentral 10.1-inci yang disambungkan pada sistem infotainmen MMI Navigation Plus dengan MMI touch dan Audi Connect.

Turut ditampilkan ialah paparan instrumen digital Audi virtual cockpit plus 12.3-inci, tempat duduk hadapan larasan kuasa dengan sokongan lumbar empat-hala, upholstery kulit, kawalan suhu dwi-zon, antara muka telefon pintar Audi, roda stereng balutan kulit tiga-jejari, kemasan pemuka hitam berkilat, kemasan ambang pintu dengan aluminium serta Audi Drive Select. Untuk sistem bantuan pemandu dan keselamatan, ia didatangkan dengan ESC, bantuan penahan, kawalan kelajuan, bantuan menurun bukit dan sistem parkir Audi.

Untuk mengetahu perincian lebih lanjut mengenai Audi Q3 ini boleh diperoleh menerusi Carbase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required