LRT Bukit Jalil, tiga laluan bas Rapid KL dilanjutkan perkhidmatan sehingga jam 1 pagi pada 20 Nov ini

LRT Bukit Jalil, tiga laluan bas Rapid KL dilanjutkan perkhidmatan sehingga jam 1 pagi pada 20 Nov ini

Sempena perlawanan bola sepak di antara pasukan Malaysia dan Indonesia bagi kelayakan Piala Dunia 2022 dan Piala Asia 2023 yang bakal berlangsung pada malam ini (19 Nov) di Stadium Nasional Bukit Jalil, Rapid Rail Sdn Bhd selaku pengendali sistem rel transit akan melanjutkan waktu perkhidmatan di Stesen LRT Bukit Jalil sehingga jam 1.00 pagi pada 20 Nov 2019.

Manakala Stesen-stesen lain akan menamatkan operasi seperti biasa, tetapi penumpang masih boleh keluar dari stesen berkenaan bagi meneruskan perjalanan.

Bukan itu sahaja, tiga laluan bas Rapid KL akan dilanjutkan perkhidmatan di mana bas terakhir akan berlepas pada jam 1 pagi. Laluan yang dilanjutkan adalah 652 Stesen LRT Awan Besar Bt 3 Jln Klang Lama, T580 Stesen LRT Awan Besar TPM via Stesen LRT Bukit Jalil dan T582 Stesen LRT Awan Besar LRT Salak Selatan menerusi Bukit Jalil.

Untuk mengelak dari kesesakan di jalanraya, Rapid KL menyarankan warga kota untuk menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam untuk ke stadium pada hari tersebut, serta menggunakan kad Touch ‘N Go atau beli token perjalanan pulang lebih awal untuk memudahkan perjalanan yang lebih lancar. Para pengguna perkhidmatan awam pada malam ini juga dinasihatkan untuk menjaga keselamatan masing-masing, dan sila berhubung dengan petugas stesen sekiranya memerlukan bantuan.

Walau bagaimanapun, bagi yang ingin memandu pada malam perlawanan itu nanti, mereka boleh meletakkan kenderaan mereka di stesen-stesen LRT berdekatan dengan stadium yang menyediakan perkhidmatan parkir, antaranya Stesen LRT Muhibbah, Stesen LRT Awan Besar serta Stesen LRT Sri Petaling.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required