Mazda3 menangi anugerah Kereta Tahunan China 2020

Mazda3 menangi anugerah Kereta Tahunan China 2020

Dalam bulan ini sahaja, sudah tiga anugerah Mazda 3 terima, terbaharu, model ini telah dinobatkan sebagai Kereta Tahunan China 2020. Sebelum ini, model generasi ke-empat ini pernah menerima anugerah Kereta Terbaik Dunia untuk Wanita 2019 dan Kereta Tahunan Thailand 2019.

Untuk anugerah Kereta Tahunan China 2020, ia telah menerima sebanyak 194 penyertaan yang melibatkan semua model yang dilancarkan di pasaran antara Oktober 2018 hingga 30 September 2019. Seramai 38 juri turut mengambil bahagian dalam sudut pengadilan dan rata-ratanya sepakat memilih Mazda 3 ini sebagai pemenang bagi anugerah utama yang dipertandingkan dalam acara Guangzhou Motor Show.

Ini merupakan kali pertama Mazda memenangi anugerah dalam acara Kereta Tahunan China. Mazda 3 memasuki pasaan China pada Ogos tahun lalu, dan hanya versi sedan sahaja yang dijual di sana. Model yang sama ini turut memburu anugerah bagi Kereta Tahunan Eropah 2020 yang bakal diumumkan di Geneva pada Mac hadapan.

Mazda 3 baharu ini telah pun dilancarkan di Malaysia pada Julai lalu dan ditawarkan dengan tiga varian (1.5, 2.0 High dan 2.0 High Plus) dengan dua pilihan kerangka iaitu sedan dan hatchback.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required