Hankook Ventus Prime 3 K125 kini tiba di Malaysia

Hankook Ventus Prime 3 K125 kini tiba di Malaysia

Hankook kini memperkenalkan model tayar terbaru di Malaysia, dikenali sebagai Hankook Ventus Prime 3 (K125). Disifatkan sebagai tayar prestasi tinggi ultra, ia memberikan keseimbangan antara prestasi dan keselamatan bagi memenuhi keperluan gaya pemanduan antara sisi sport dan keselesaan.

Bagaimanapun, ini bukan tayar khusus untuk prestasi. Hankook Ventus Prime 3 bukan hanya memberi tumpuan kepada prestasi, tetapi turut mempunyai ciri praktikal yang popular seperti yang terdapat pada Ventus V12 evo2. Tayar baru ini antara lain menjadi pilihan OEM di Eropah, dan digunakan pada model seperti Ford Focus Active dan Citroen C3 Aircross.

Rekaan corak bunganya mengambil kira ciri kecekapan dan cengkaman jalan basah, dengan tiga bahagian yang luas untuk lebih sentuhan pada permukaan jalan. Tayar berkenaan menggunakan silika sebagai bahan utama, yang disifatkan terbaik untuk cengkaman serta rintangan golek, serta bahagian dinding tayar yang kukuh dan tahan lama serta.

Hankook Ventus Prime 3 K125 kini tiba di Malaysia

Tayar K125 ini juga menjadi kebanggaan Hankook kerana dinobatkan tempat pertama di dalam ujian tayar musim panas 2018 oleh Auto Bild, Jerman serta kemenangannya di dalam Red Dot Award bagi Rekaan Produk 2016. Ventus Prime 3 ditawarkan di dalam saiz 15 hingga 18-inci, dan untuk SUV, saiz 18 dan 19-inci turut akan dijual. Harga permulaan yang dicadangkan ialah RM180.

“Hankook Ventus Prime 3 adalah siri tayar yang dibangunkan untuk memberikan kelebihan dari segi prestasi, comfort, safety dan mesra alam. Saya yakin dengan pengenalannya untuk pasaran Malaysia, ia akan memberi manfaat kepada pengguna dan menyumbang kepada jualan tayar Hankook secara keseluruhannya di pasaran Asia,” ujar Timbalan Presiden Kanan Asia Pasifik Hankook, Park Jeong Ho.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required