Petron lancar minyak enjin ‘High-Temperature Protection’ – 2 varian, harga RM210-RM265

Petron lancar minyak enjin <em> ‘High-Temperature Protection’</em> – 2 varian, harga RM210-RM265

Petron Malaysia telah melancarkan rangkaian produk minyak enjin dan pelincir untuk kenderaan, Petron High-Temperature Protection (HTP) dengan menampilkan Petron Blaze Racing HTP untuk enjin petrol dan Petron Rev-X Turbo HTP bagi enjin diesel.

Bagi Petron Blaze Racing HTP, minyak enjin sintetik sepenuhnya ini menggunakan polyalphaolefin (PAO) sebagai minyak asas, menghasilkan pengoksidaan yang lebih baik dan kestabilan haba berbanding dengan minyak asas konvensional. Malahan ia turut dilengkapi dengan sistem aditif yang tinggi untuk memenuhi kriteria yang lebih sukar dan ketat bagi enjin petrol berprestasi tinggi.

Petron turut mendakwa, produk ini direka khas untuk melindungi enjin daripada kehausan dan hakisan bagi hayat enjin yang lebih lama, serta telah diperakui spesifikasinya dan memenuhi API SN, Kelulusan MB 229.5, Kelulusan MB 229.3 dan Porsche A40.

Petron lancar minyak enjin <em> ‘High-Temperature Protection’</em> – 2 varian, harga RM210-RM265

Bagi Petron Rev-X Turbo HTP sintetik sepenuhnya pula disyorkan untuk enjin diesel turbocharged atau supercharged yang berkuasa tinggi. Ia juga dirumuskan dengan PAO, minyak enjin ini memberikan perlindungan enjin yang berpanjangan disebabkan oleh pengoksidaan dan kestabilan haba untuk kebersihan dan kecekapan enjin yang mantap.

Malah minyak enjin untuk kenderaan diesel ini juga diperakui spesifikasinya dan memenuhi API CJ-4/SN, MAN 3575, Cummins CES 20081, Kelulusan MB 228.31, Volvo VDS-4 dan Mack EO-O Premium Plus.

“Petron HTP dirumus khas untuk memberikan kebersihan enjin, serta kecekapan dan perlindungan enjin yang lebih baik, selain memberikan penjimatan kos untuk pengguna dalam soal penyelenggaraan kenderaan mereka. Ini adalah tawaran Petron untuk pertahanan terbaik terhadap suhu yang panas di negara ini dan juga keadaan pemanduan,” ujar Choong Kum Choy, Ketua Dagangan Runcit dan Perniagaan Komersil Petron.

Untuk Blaze Racing HTP OW-40 (4 liter) ditawarkan pada harga RM265, manakala Rev-X Turbo HTP 5W-40 (4 liter) pula berharga RM210. Selain minyak enjin, produk di bawah rangkaian Petron HTP juga menawarkan Gear Oil GHTP, Brake Fluid HTP dan HTP Grease yang berharga antara RM23.70 hingga RM37.60. Rangkaian Petron HTP ini sudah boleh didapati di stesen minyak Petron terpilih di seluruh negara, kedai dalam talian Shopee, pengedar sah Petron dan bengkel kenderaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required