Petronas, Mercedes-AMG rai kemenangan ke-enam Constructor’s Championship di Kuala Lumpur

Petronas, Mercedes-AMG rai kemenangan ke-enam Constructor’s Championship di Kuala Lumpur

Pemandu pasukan F1 Mercedes-AMG Petronas, Lewis Hamilton dan Valtteri Bottas baru-baru ini bertandang ke Menara Berkembar Petronas di Kuala Lumpur bagi meraikan pencapaian kali ke enam berturut-turut pasukan itu dipilih sebagai penyandang bagi Constructors’ Championship, yang diraih Oktober lalu ketika Bottas memenangi Japanese Grand Prix. Lewis Hamilton pula memenangi Kejuaraan Pemandu Dunia yang juga buat kali keenam ketika Grand Priz Amerika Syarikat pada 3 November lalu.

“Kejayaan mengkagumkan ini adalah hasil titik peluh dan kesungguhan setiap seorang daripada ahli pasukan Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Terima kasih kepada semua di Petronas di atas sokongan berterusan sejak 10 tahun lalu. Kami akan terus mencuba melangkaui tahap sedia ada pada musim hadapan untuk mempertingkatkan lagi cabaran dan saingan,” jelas Lewis.

“Ini merupakan musim terbaik saya di F1 dan saya sangat berterima kasih terhadap semua kerja keras yang diberikan untuk menjadikannya kenyataan. Jentera musim 2019 kami sangat memuaskan, dan sumbangan daripada semua di Petronas menjadi teras yang menjayakannya. Bahan api dan pelincir adalah sangat penting buat sesebuah jentera,” ujar Bottas.

Petronas, Mercedes-AMG rai kemenangan ke-enam Constructor’s Championship di Kuala Lumpur

“Saya sedar, bukan hanya rakan-rakan sepasukan di Brackley dan Brixworth sahaja yang bertungkus-lumus untuk memastika jentera musim hadapan berada dalam prestasi terbaiknya. Rakan sekerja di Petronas juga akan turut menyumbang tenaga untuk mengoptimumkan lagi potensi jentera terbabit bagi musim 2020,” tambah Bottas.

Sejak pengenalan peraturan unit enjin hibrid pada 2014, Petronas dengan Fluid Technology Solutions dengan bekerjasama dengan Mercedes untuk meraih 92 kejayaan Grand Prix di dalam 196 perlumbaan setakat ini, dengan 102 kedudukan pertama yang membawa kepada enam kejuaraan dunia setakat ini. Petronas telah menjadi rakan Mercedes di dalam F1 sejak 2010. Pasukan ini meraih satu lagi kejayaan dipenghujung musim F1 2019, apabila Lewis muncul juara di Abu Dhabi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required