Volvo Car Malaysia, dengan kerjasama pengedar-rakan kongsi yang baru dilantik, Sime Darby Swedish Auto telah mendedahkan pusat 3S baru untuk jenama itu yang bertempat di Sime Darby Motors City, Ara Damansara. Premis empat-tingkat itu dibina mengikut piawaian Volvo Retail Experience, dan turut menampilkan studio realiti maya (VR).

Direka untuk memberikan pengalaman mewah kontemporari, bilik pameran kenderaan terletak pada tingkat bawah premis berkenaan, sementara pusat servis dan kecantikan kenderaan pula menempati ruang ditingkat kedua dan ketiga. Ruang untuk jajaran dan imbangan tayar pula terletak ditingkat empat.

Bila dibuka nanti, kemudahan ini akan menjadi yang pertama tampil dengan penghawa dingin sepenuhnya, dikendalikan oleh 18 juruteknik bertauliah. Terdapat 14 ruang servis, dua di antaranya khusus untuk ruangan RATC (Reception At The Counter). Juga, semua tempat letak kereta pelanggan akan disediakan dengan pengecas individual.

Volvo Ara Damasara terletak di Blok 6, Sime Darby Motors City, 6 Jalan PJU 1A/7, 47301 Petaling Jaya, Selangor. Bilik pamerannya dibuka dari 8.30 pagi hingga 6 petang setiap hari, dan pada Sabtu waktu operasinya ialah dari 9 pagi hingga 6 petang. Manakala pada Ahad dan cuti umum, ia mula dibuka pada 10 pagi hingga 6 petang.

Waktu operasi pusat servis pula adalah dari 8.30 pagi hingga 5.30 pm setiap hari berkerja, manakala pada Sabtu dari 8.30 pagi hingga 5.30 petang. Untuk sebarang pertanyaan lanjut, hubungi talian 03-76233200. Pusat 3S terbaru ini akan dilancarkan secara rasmi pada 20 Februari 2020.