Petron umum tiada lagi caj pra-kebenaran jika bayar guna kad ATM MyDebit bila isi minyak di stesennya

Petron umum tiada lagi caj pra-kebenaran jika bayar guna kad ATM MyDebit bila isi minyak di stesennya

Zaman sekarang ni, pembayaran menggunakan kad ATM MyDebit, mahu pun aplikasi e-pembayaran memang lebih memudahkan. Namun kalau gunakan kad terbabit untuk mengisi minyak di stesen minyak, mesti ada yang merungut sebab caj pra-kebenaran sebanyak RM200 akan ditolak menerusi baki nilai akaun anda dan ia akan dipulangkan dalam masa 48 jam selepas transaksi. Tapi bagi golongan berpendapatan rendah mahu pun sederhana, jumlah yang ditolak itu mungkin sedikit ‘menggusarkan’ lebih-lebih lagi dah nak masuk hujung bulan.

Walau bagaimana pun, perkara ini tidak lagi dialami jika anda mengisi minyak di stesen Petron di seluruh negara mulai sekarang. Petron telah pun mengumumkan kerjasama dengan Payments Network Malaysia Sdn Bhd (PayNet) dengan pelancaran “FUEL-YoooH MyDebit Je with your ATM Card!”.

Pengarah Urusan Petron, Faridah Ali berkata, “Kami berbesar hati untuk bekerjasama dengan PayNet dalam memberikan pilihan pembayaran baharu untuk pelanggan yang menggunakan kad ATM MyDebit untuk mengisi minyak di stesen Petron. Di mana setiap kali pelanggan menggunakan kad ATM MyDebit sebagai pilihan pembayaran untuk mengisi minyak, tiada lagi caj pra-kebenaran yang akan dikenakan.

Petron umum tiada lagi caj pra-kebenaran jika bayar guna kad ATM MyDebit bila isi minyak di stesennya

“Dalam masa yang sama, ia memberikan kemudahan kepada pelanggan dalam membuat pembayaran secara lebih pantas. Ini merupakan salah satu komitmen kami dalam memberikan produk dan perkhidmatan yang inovatif kepada para pelanggan.”

Pelancaran “FUEL-YoooH MyDebit Je with your ATM Card!” telah diadakan baru-baru ini di Petron Bandar Baru Kulim, dengan dirasmikan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail yang diiringi CEO Kumpulan PayNet Peter Schiesser dan Faridah sendiri.

“Dengan skim kad debit nasional ini, keutamaan kami adalah rakyat. MyDebit satu-satunya pengendali skim kad MyDebit di Malaysia yang tidak mengenakan caj pra-kebenaran RM200 di stesen minyak. Apabila pengguna mahu mengisi minyak, mereka perlu memasukkan jumlah amaun yang diingini. Namun sekiranya jumlah pengisian minyak kurang daripada amaun yang dimasukkan, ia akan dikreditkan semula ke akaun bank pelanggan serta merta selepas sesi mengisi minyak selesai,” ujar Schiesser.

Sempena pelancaran “FUEL-YoooH MyDebit Je with your ATM Card!”, Petron dan PayNet juga turut melancarkan kempen untuk memberikan ganjaran kepada pelanggan yang membuat pembayaran menggunakan kad ATM untuk mengisi minyak. Setiap pembayaran untuk mana-mana jenis bahan api di stesen Petron yang menggunakan kad ATM yang dikeluarkan oleh mana-mana bank di Malaysia dengan jumlah perbelanjaan minima RM5 layak untuk menyertai kempen ini. Ia berlangsung sehingga 13 Mac 2020 dan sebanyak 84 hadiah disediakan termasuklah dua unit Proton X70 sebagai hadiah utama. Manakala empat pemenang mingguan pula bakal menerima Petron Gift Card bernilai RM500.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required