Diskaun tol 10% di Lebuhraya KL-Karak dan LPT1 pada 25 Jan ini – rujuk TTA untuk rancang perjalanan

Diskaun tol 10% di Lebuhraya KL-Karak dan LPT1 pada 25 Jan ini – rujuk TTA untuk rancang perjalanan

ANIH Berhad, pengendali Lebuhraya Pantai Timur bagi komponen Lebuhraya KL-Karak (KLK) dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT 1) telah mengumumkan pemberian diskaun tol sebanyak 10% kepada pengguna kenderaan persendirian atau kelas 1 bagi pada 25 Januari ini bermula 12 tengah malam hingga 11.59 malam di kedua-dua lebuhraya terbabit. Ia adalah sempena dengan sambutan Tahun Baharu Cina pada hujung minggu ini.

Pengarah Eksekutif ANIH Berhad, Datuk Nik Fauzi Nik Hussein,turut berkata, dijangkakan purata trafik harian di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan LPT 1 akan meningkat sebanyak 60% sempena musim cuti Tahun Baru Cina, iaitu kira-kira 250,000 kenderaan berbanding 156,000 pada hari biasa.

“Justeru, kami berharap pengguna kedua-dua lebuhraya terbabit merujuk jadual cadangan waktu perjalanan (TTA) yang kami keluarkan untuk merancang perjalanan yang lebih selesa, di samping mampu mengurangkan kesesakan trafik.

Diskaun tol 10% di Lebuhraya KL-Karak dan LPT1 pada 25 Jan ini – rujuk TTA untuk rancang perjalanan

“Kami juga memastikan semua aset berada dalam keadaan siap siaga untuk berdepan peningkatan ini, termasuk menggunakan dron bagi memantau pergerakan trafik dari udara selain meningkatkan rondaan serta penugasan lebih 550 kakitangan bahagian tol dan trafik,” katanya.

Semalam, ANIH turut melancarkan Kempen Keselamatan Lebuh Raya bertemakan hashtag #PasangSokmo dan #MohSinggah. Ia juga adalah hasil kerjasama Kementerian Kerja Raya dan Kementerian Pengangkutan untuk meningkatkan lagi kesedaran pengguna tentang aspek keselamatan serta keperluan untuk berhenti rehat selepas dua jam memandu. Ia bertujuan untuk mengurangkan lagi kes kemalangan maut di lebuh raya akibat faktor keletihan dan tidak memakai tali pinggang keselamatan.

Kempen #PasangSokmo ini diperkenalkan untuk mengajak pengguna KLK dan LPT 1 membudayakan amalan untuk sentiasa memakai tali pinggang keselamatan ketika memandu yang mampu menyelamatkan nyawa jika berlaku kemalangan.

Manaka kempen #MohSinggah ini pula untuk mengajak pengguna KLK dan LPT 1 berhenti rehat seketika di R&R atau di Hentian Rehat Sebelah di sepanjang LPT sebelum meneruskan semula perjalanan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required