Subaru tunjukkan crossover elektrik penuh konsep

Subaru tunjukkan crossover elektrik penuh konsep

Semasa satu taklimat teknologi baru-baru ini, Subaru telah mengumumkan rancangan penggunaan elektrik terhadap model mereka, termasuk memastikan sekurang-kurangnya 40% daripada jualan global mereka datang daripada kenderaan elektrik atau hibrid menjelang 2030, dan menerapkan teknologi elektrik kepada semua kenderaan yang dijual oleh mereka menjelang 2035.

Langkah ke arah inisiatif ini sudah pun bermula, dengan pengeluar Jepun ini telah memperbaharui kerjasama mereka dengan Toyota, yang akan menyaksikan kedua-dua syarikat bukan sahaja membangunkan Subaru BRZ dan Toyota 86 generasi seterusnya, tetapi juga platform modular khas untuk kenderaan elektrik (EV).

Platform itu dikata akan digunakan untuk pelbagai saiz kenderaan, dengan model pertama yang mahu diperkenalkan oleh Subaru adalah crossover elektrik penuh menjelang 2025. Perincian masih lagi kabur tentang crossover ini – cuma lukisan yang disiarkan – tapi sekarang fizikalnya telah pun didedahkan waktu taklimat tersebut.

Seperti yang boleh dilihat, kenderaan tersebut menggunakan rekaan badan dengan banyak garis tajam dan berbucu. Cermin hadapan nampak condong manakala bumbung yang berwarna hitam dijadikan rendah untuk menghasilkan gaya yang lebih sporty. Kemasan hitam biasa pada crossover masih boleh dilihat pada lengkuk tayar, tepi dan bawah bampar tetapi ia lebih besar dan mungkin sedikit keterlaluan.

Lampu utama model ini lebih kecil manakala bahagian gril pula tertutup sepenuhnya dengan hanya terdapat logo Subaru di tengah. Tiada gambar bahagian belakang yang diperoleh, tapi ia sepatutnya mengikuti lukisan yang pernah disiarkan sebelum ini. Besar kemungkinan, sebelum memasuki pasaran, beberapa aspek rekaan kenderaan ini akan diubah dan kita juga boleh menjangkakan pelbagai teknologi autonomous dan bantuan pemandu padanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required