Subaru akan beralih kepada teknologi elektrifikasi bagi keseluruhan barisan modelnya menjelang 2035

Subaru akan beralih kepada teknologi elektrifikasi bagi keseluruhan barisan modelnya menjelang 2035

Subaru menyertai beberapa lagi pengeluar kenderaan lain dalam menyatakan komitmen untuk usaha mengurangkan jejak karbon melalui pengenalan model-model kereta dengan teknologi elektrifikasi.

Di dalam satu taklimat teknologi baru-baru ini, Subaru mendedahkan perancangan jangka panjangnya, yang bakal menyaksikan sekurang-kurangnya 40% daripada jumlah jualan globalnya akan terdiri daripada kenderaan elektrik atau hibrid elektrik menjelang 2030. Ketika ini Subaru menawarkan beberapa model dalam versi mild-hybrid dan plug-in hybrid bagi XV dan Forester di beberapa pasaran.

Untuk mencapai matlamat berkenaan, Subaru akan memanfaatkan kerjasama dengan Toyota, dengan kedua-dua syarikat itu kini sedang membangunkan platform modular khusus untuk EV yang boleh dilimpahkan kepada kenderaan pelbagai saiz, termasuk segmen C dan segmen D bagi sedan dan SUV. Subaru juga mendedahkan kajian rekaan mereka hasil daripada usahasama ini, yang dijangka akan keluar pada 2025 nanti.

Selain itu, Subaru juga mensasarkan untuk melebarkan penggunaan teknologi elektrikfikasi kepada semua barisan modelnya yang dijual diseluruh dunia menjelang 2035. Dan, menjelang 2050 pula, ingin mengurangkan pembebasan CO2 (well-to-wheel) dari kenderaan baru sehingga 90% atau lebih berbanding tahun 2010.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required