Subaru BRZ facelift kini di M’sia – ditawarkan dengan manual 6-kelajuan, harga antara RM224k-RM231k

Subaru BRZ facelift kini di M’sia – ditawarkan dengan manual 6-kelajuan, harga antara RM224k-RM231k

Selepas kehadiran Toyota 86 facelift secara senyap-senyap di Malaysia, Motor Image juga membawa langkah yang sama dengan memperkenalkan Subaru BRZ facelift. Lebih menarik, jentera sport pacuan roda-belakang ini turut ditawarkan dengan transmisi manual enam-kelajuan, menyertai kotak gear auto enam-kelajuan sedia ada.

Dengan harga dari RM224,389 bagi varian manual, harga atas jalan tanpa insurans, manakala varian auto pula RM10,000 lebih murah berbanding sebelum ini, menjadikannya RM230,749. Kedua-dua varian juga sebenarnya sedikit murah berbanding yang ditawarkan oleh Toyota, sekitar RM33,000.

Antara peningkatan yang diperkenalkan termasuklah imej yang lebih agresif dengan kehadiran bahagian hadapan bersama spoiler bersudut berbentuk-U, juga dengan lampu utama LED penuh baharu yang disambungkan bersama lampu nyalaan siang LED berbentuk-C dan indikator LED.

Subaru BRZ facelift kini di M’sia – ditawarkan dengan manual 6-kelajuan, harga antara RM224k-RM231k

Selain itu, lampu kabus juga kini dengan unit LED, serta corong dapra tiruan yang telah direka semula diletakkan selepas gerbang roda hadapan. Untuk bahagian belakangnya pula, lampunya juga dengan unit LED, seperti mana yang boleh dilihat pada 86 facelift. Turut menyerlahkan lagi gayanya, dengan padanan roda aloi 10-jejari 17-inci baharu, juga berkongsi rekaan dengan 86.

Bagi bahagian kabin pula, perubahan yang dilakukan termasuk ditampilkan dengan roda stereng pelbagai fungsi baharu, juga dari 86, kluster instrumen yang direka semula dan paparan pelbagai fungsi berwarna 4.2-inci baharu (kini dengan data prestasi kenderaan dan lap timer) serta butang kawalan bagi kawalan suhu automatik dwi-zon yang dipertingkatkan. Malah turut dihadirkan dengan jahitan merah baharu pada bahagian kabin dan sulaman logo BRZ baharu pada tempat duduk.

Subaru BRZ facelift kini di M’sia – ditawarkan dengan manual 6-kelajuan, harga antara RM224k-RM231k

Kit standard yang ditampilkan termasuklah kemasukan tanpa kunci, butang penghidup enjin, kawalan kelajuan, kawalan suhu auto dwi-zon, upholstery Alcantara dan kulit dan pemain radio/CD 2-DIN dengan enam pembesar suara. Bagi aspek keselamatan, ia ditampilkan dengan tujuh beg udara, ABS dengan EBD dan bantuan brek, Bantuan Mula Mendaki baharu dan Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) yang dipertingkatkan dengan tambahan mod Track.

Masih dikekalkan dengan enjin 2.0 liter D-45 suntikan-terus, N/A empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 200 PS dan 205 Nm. Walau bagaimana pun, untuk varian manual, nisbah pemanduan terakhirnya dikurangkan dari 4.1 kepada 4.3:1, untuk menambahkan lagi kuasa pendikitan.

Sistem suspensinya juga telah dipertingkatkan bagi gegelung dan peredam serta turut didatangkan dengan palang anti-olengan belakang yang lebih besar bagi mempertingkatkan responsif, kestabilan dan keselesaan. Bukan itu sahaja, pendakap menara topang, plat crossmember transmisi dan perumah roda belakang juga telah diperteguhkan bagi mempertingkatkan ketegarannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required