Geely sedia dana RM117 juta bendung Coronavirus

Geely sedia dana RM117 juta bendung Coronavirus

Dalam kecoh-kecoh berkaitan coronavirus yang sedang melanda sekarang ini, Geely mengumumkan bakal bekerjasama dengan Yayasan Kebajikan Li Shufu untuk menyediakan dana sebanyak RMB200 juta (RM117 juta) bagi pencengahan dan kawalan epidemic Coronavirus di Hubei, Guangdong, Zhejiang dan Henan serta kawasan-kawasan lain yang terlibat.

Yayasan berkenaan ditubuhkan oleh pengasas dan pengerusi Geely Holding, Li Shufu, dan akan membeli serta mengedarkan keperluan perubatan yang diperlukan dengan segera. Ini termasuk topeng pernafasan, cecair cegah jangkitan, goggle perubatan serta saluran pernafasan bergantung pada keperluan setiap kawasan terbabit.

Dana itu juga sebahagiannya akan digunakan untuk membina hospital sementara dan menyediakan bantuan kepada staf perubatan, petugas binaan, media dan sukarelawan. Kenderaan juga akan disumbangkan, dengan 50 buat MPV Geely Auto akan diserahkan untuk kegunaan Pusat Kawalan dan Pencegahan Baru Coronavirus Wuhan.

Servis e-hailing syarikat itu, CaoCao juga telah menyediakan barisan kenderaan untuk digunakan di kawasan Wuhan, dengan semua perkhidmatan pengangkutan akan disediakan kepada penduduk Wuhan secara percuma. Lebih daripada 250,000 topeng kesihatan dari Sweden telah diperoleh oleh Geely, dan akan diedarkan ke kawasan yang terkesan di China. Jenama-jenama lain di bawah kumpulan Geely juga dilaporkan bakal bekerjasama dengan yayasan berkenaan untuk melawan epidemik terbaru ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required