Aplikasi Setel kini boleh digunakan di seluruh negara, eksklusif melibatkan lebih 700 stesen Petronas

Aplikasi Setel kini boleh digunakan di seluruh negara, eksklusif melibatkan lebih 700 stesen Petronas

Petronas kini telah memperluaskan perkhidmatan pembayaran tanpa tunai untuk para pelanggannya, menerusi aplikasi Setel yang telah dilancarkan sejak 2018. Ia kini boleh digunakan di lebih 700 stesen Petronas di seluruh negara, dan Petronas menjangkakan jumlah tersebut akan ditambah dalam masa beberapa minggu akan datang.

“Stesen Petronas seluruh Malaysia ketika ini berjumlah lebih 1,000 dan aplikasi Setel ini juga disasarkan ada disediakan di lebih 1,000 stesen. Namun buat masa ini, aplikasi tersebut tidak dapat meliputi seluruh kawasan rangkaian stesen kami kerana ada antaranya di luar bandar, memerlukan sedikit masa bagi tujuan pelaksanaan.

“Kami juga optimis dengan peningkatan jumlah stesen yang boleh menggunakan Setel ini, jumlah transaksi juga akan meningkat dan ia mampu menyumbang kepada pendapatan kumpulan,” kata
Pengarah Urusan dan CEO Petronas Dagangan Bhd, Azrul Osman Rani.

CEO Setel Iskandar Ezzahuddin pula berkata, “Pada Januari 2020, Setel telah merekodkan lebih tiga juta transaksi dan turut menerima respon positif daripada para pelanggan kami di sekitar Lembah Klang khususnya. Kini kami bersedia untuk menawarkan perkhidmatan Setel di seluruh negara dan akan memperkenalkan lebih banyak ciri menarik dalam beberapa bulan yang akan datang.”

Aplikasi Setel kini boleh digunakan di seluruh negara, eksklusif melibatkan lebih 700 stesen Petronas

Beliau turut menunjukkan beberapa ciri tersebut dalam majlis pelancaran, ini termasuklah akaun perkongsian untuk seisi keluarga, ketersambungan menerusi dalam kenderaan dan kebolehupayaan untuk membeli barangan dari Kedai Mesra dan beberapa cawangan termasuk Tealive di stesen Petronas.

Setel merupakan aplikasi mudah alih pembayaran elektronik pertama di Asia Tenggara membolehkan pengguna membuat pembelian bahan api dari kenderaan mereka sendiri. Menerusi aplikasi itu, pengguna tidak perlu turun dari kenderaan untuk pembelian bahan api sebaik tiba di stesen Petronas sebaliknya hanya melakukan pembayaran menggunakan aplikasi terbabit yang menghubungkan terus dengan pam minyak di stesen terbabit.

Malah, Setel juga bekerjasama dengan Media Prima Bhd menyediakan platform undian bagi Anugerah Juara Lagu ke-34 (AJL34) yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Di mana pengguna Setel boleh mengundi artis dan lagu pilihan mereka untuk AJL34 dan berpeluang untuk memenangi baucar bahan api bernilai RM1,000 untuk 100 pelanggan bertuah.

Aplikasi Setel boleh dimuat turun secara percuma menerusi Apple App Store dan Google Play Store.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required