ULASAN VIDEO: Volkswagen Passat 2.0 TSI Elegance

Volkswagen Passat facelift 2020 kini sudah berada dalam pasaran Malaysia, dengan penawaran satu varian sahaja iaitu 2.0 TSI pada harga RM189k, dan datang dengan jaminan tanpa had batuan lima tahun, pakej servis percuma tiga tahun dan bantuan tepi jalan selama lima tahun.

Seperti yang boleh dilihat pada namanya, Passat baru ini dikuasakan oleh enjin empat silinder 2.0 liter turbo yang menghasilkan kuasa 190 PS dan 320 Nm tork. Jika dibandingkan dengan varian 2.0 TSI untuk model sebelumnya, kuasa ini adalah kurang 30 PS dan kurang 30 Nm tork.

Bahagian kotak gear telah dipertingkat dan sekarang ia menggunakan unit klac berkembar DSG tujuh kelajuan DQ381 dengan klac basah baru, seterusnya menjadikan ia sebagai model Volkswagen pacuan roda hadapan pertama yang datang dengan kotak gear ini. Walaubagaimanapun, ia tidak datang dengan Dynamic Chassis Control (DCC) atau pengunci differential elektronik XDS.

Pada bahagian kelengkapan, ia datang dengan lampu utama LED IQ Light, lampu kabus LED, lampu belakang LED, lampu penunjuk arah sequential, rim 18 inci, panel instrumen yang dipertingkat, sistem infotainmen Discover Pro dengan skrin 9.2 inci dan fungsi Wireless App Connect, tempat duduk balutan kulit, lapan pembesar suara dan pengawal suhu automatik tiga zon.

GALERI: Volkswagen Passat 2.0 TSI Elegance

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required