Touch ‘n Go dan Shell sepakat untuk perkenal bayaran melalui RFID di stesen terpilih, 10,000 tag percuma

Touch ‘n Go dan Shell sepakat untuk perkenal bayaran melalui RFID di stesen terpilih, 10,000 tag percuma

Touch ‘n Go dan Shell Malaysia bakal menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) bagi pelaksanaan sistem pembayaran bahan api melalui RFID di beberapa stesen Shell terpilih. Kaedah ini akan membolehkan pengguna membayar untuk bahan api di ruang pengisian minyak tanpa perlu menggunakan telefon atau cara sedia ada yang lain. Perincian transaksi akan dihantar terus kepada pengguna melalui aplikasi Touch ‘n Go eWallet.

Untuk menggalakkan lebih ramai menggunakan perkhidmatan ini, Touch ‘n Go menawarkan pemasangan 10,000 tag RFID secara percuma kepada pelanggan yang membelanjakan minumum RM50 melalui Touch ‘n Go eWallet mereka, bermula dari 15 Februari hingga 31 Mac 2020. Sebagai tambahan, penerima e-tunai juga layak untuk mendapatkan cashback sebanyak RM5 dan RM2 dengan minimum RM20 yang dibelanjakan di stesen-stesen Shell seluruh negara, bermula dari 17 Februari hingga 14 Mac.

Stesen Shell yang terlibat termasuk di Wangsa Maju 2, Taman Connaught, Kota Warisan 1, Lebuhraya PLUS Jalan Duta (arah Klang), Desa Aman Puri, Jalan Kuchai Lama 2, Kota Damansara Seksyen 6, Sri Hartamas, Jalan Kepong 2 (Lot 4086 Jln Kepong Mukim Batu, Kuala Lumpur, 52100), dan Jalan Cheras KM 5.5 (PT 7430 HSD 111856, Kuala Lumpur, 56100).

Touch ‘n Go dan Shell sepakat untuk perkenal bayaran melalui RFID di stesen terpilih, 10,000 tag percuma

“950 stesen Shell telah menjalankan transaksi tanpa tunai melalui Touch ‘n Go eWallet. Selepas ini, pengguna juga boleh menikmati kemudahan mengisi minyak hanya melalui RFID, yang membenarkan pembayaran dibuat tanpa melibatkan telefon atau kaedah biasa yang lain,” ujar CEO Touch ‘n Go, Syahrunizam Samsudin.

Tag Touch ‘n Go RFID boleh didapati di pusat pemasangan seluruh negara dengan harga RM35 bermula 15 Januari; harga itu termasuk penggantian sekali bagi kenderaan sama tanpa had tempoh yang dikenakan. Selain Shell, stesen pam minyak yang lain juga akan menerima pembayaran cara RFID bermula suku keempat tahun ini.

Kaedah pembayaran ini juga akan turut digunakan bagi khidmat pesanan makanan drive-thru seperti oleh peruncit kopi atau rangkaian makanan segera pada suku pertama 2021. Selain itu, Touch ‘n Go juga sudah mula bekerjasama dengan pusat membeli-belah popular dan pemilik bangunan untuk memperkenalkan dan memperluas kaedah bayaran ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required