Honda Jazz, City dan CR-V berjaya duduki tangga teratas dalam Kajian Kualiti Awal J.D. Power 2019

Honda Jazz, City dan CR-V berjaya duduki tangga teratas dalam Kajian Kualiti Awal J.D. Power 2019

Honda Malaysia telah mencatatkan satu lagi kejayaan susulan tiga modelnya iaitu Jazz, City dan CR-V berjaya menduduki tangga ke atas dalam Kajian Kualiti Awal J.D. Power 2019 bagi segmen masing-masing untuk kualiti kenderaan baharu.

Dua model terlaris dalam jualan segmennya, Jazz dan City, mendahului segmen kompak bandar dan sedan saiz sederhana, masing-masing menerima markah 68 bagi setiap 100 kenderaan (PP100) dan 59 PP100. Manakala pendahului segmen SUV bukan-national pula, CR-V, mengungguli segmen berkenaan selama dua tahun berturut-turut dan kali ini mendapat markah sebanyak 64 PP100.

Keputusan itu diperoleh menerusi kajian dari aspek bahagian luaran, enjin, transmisi, ketersambungan hiburan dan banyak lagi. Keputusan dengan markah yang rendah menunjukkan prestasi kualiti yang lebih baik. Kajian ini dinilai berdasarkan maklumbalas daripada jumlah masalah yang dihadapi olkeh setiap 100 unit kenderaan.

CEO dan Pengarah Urusan Honda Malaysia, Toichi Ishiyama berkata, “Kami konsisten dalam memperkenalkan Next Generation Advanced Technology sebagaui sebahagian daripada komitmen kami dalam menawarkan produk berkualiti tinggi. Kami turut berterima kasih kepada semua rakyat Malaysia kerana terus memberikan sokongan dan mempercayai jenama Honda.

“Malahan kilang Honda di Pegoh, Melaka akan terus memfokuskan pengeluaran kenderaan yang memiliki kualiti, keselamatan mesra alam dengan tahap yang terbaik, serta menggunakan teknologi pembuatan yang terkini dan termaju.”

Model terlaris Honda Malaysia, City, telah menyumbang sebanyak 36% dalam keseluruhan jualan syarikat ini pada tahun 2019. Manakala Jazz pula mengekalkan popularitinya sebagai model hatchback terlaris dengan menyumbangkan sebanyak 13% dan CR-V pula menyumbang 14% dalam keseluruhan jualan Honda Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required