Harga minyak 29 Feb-6 Mac: RON97 naik, diesel turun

Harga minyak 29 Feb-6 Mac: RON97 naik, diesel turun

Untuk minggu bertarikh 29 Februari hingga 6 Mac 2020, harga runcit bagi petrol RON 97 dilaporkan akan naik sebanyak dua sen iaitu menjadi RM2.40 seliter berbanding RM2.38 seliter pada minggu sebelum itu.

Namun harga runcit bagi petrol RON 95 kekal seperti minggu sebelumnya iaitu RM2.08 seliter.

Manakala harga diesel pula turun sebanyak satu sen, menjadi RM2.13 seliter untuk Euro 2 dan RM2.23 bagi Euro 5. Kesemua harga baharu yang diumumkan ini adalah efektif mulai 12 tengahmalam ini sehingga Jumaat hadapan.

Dengan harga runcit bagi kedua-dua produk bahan api ini, anggaran subsidi yang perlu ditanggung oleh Kerajaan bagi tempoh 29 Februari hingga 6 Mac 2020 adalah berjumlah RM6.12 juta.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required