Suzuki Ciaz facelift 2020 dilancarkan di Thailand

Suzuki Ciaz <em>facelift</em> 2020 dilancarkan di Thailand

Pertama kali muncul di India pada Ogos 2018, Suzuki Ciaz facelift kini membuat penampilan sulungnya di Thailand. Tak banyak perubahan dilakukan sebenarnya. Sebagai sebuah kereta sedan eco dalam segmen B dengan ruang but yang luas (565L), ia dijana enjin 1.25 liter dengan kuasa 91 hp dan 118 Nm, dipadankan dengan kotak gear CVT.

Yang berubah sedikit ialah penampilannya, kini dengan wajah baru yang lebih segar. Ia kini juga nampak lebih premium dengan lampu projektor LED dengan DRL LED, yang disepadukan dengan rekaan gril lebar. Rekaan bampar juga diberikan elemen baru, bukaan udara serta kemasan di sekitar lampu kabus.

Di belakang, rekaan lampu a la Honda City masih dikekalkan, tetapi ada tambahan krom pada bampar barunya yang kini turut dipasangkan dengan empat sensor parkir, skirting sisi serta spoiler but dengan brek ketiga. Rim bagaimanapun masih sama, 16-inci dengan tayar 195/55.

Suzuki Ciaz <em>facelift</em> 2020 dilancarkan di Thailand

Di dalam, kemasan diberikan dalam warna hitam. Pasaran Thailand menerima kerusi dan stereng balutan kulit, pemegang pintu krom, butang audio pada stereng, sistem tanpa kunci dan butang Start, pendingin hawa automatik, corong pendingin belakang, penapis udara serta head unit dengan skrin sentuh tujuh-inci Suzuki Smart Connect. Ciri berkenaan juga lengkap dengan Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto dan MirrorLink – serta enam pembesar suara.

Dari sudut keselamatan pula adalah terlalu asas. Ciaz 2020 hanya ada dua beg udara dan ABS/EBD/BA. Ditawarkan dalam enam warna dan harga yang dikekalkan, Ciaz facelift 2020 dijual pada harga bermula 523,000 baht (RM69,933) bagi yang paling asas dengan kotak gear manual lima-kelajuan hingga 675,000 baht (RM90,258) bagi versi RS CVT.

Dengan ura-ura jenama Suzuki akan kembali ke Malaysia di bawah Naza Group, ada sesiapa yang inginkan model ini ditawarkan sebagai pesaing terbaru bagi Honda City dan Toyota Vios? Tapi, ciri keselamatan kena pertingkatkan lagilah, kan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required