Mazda MX-5 Eunos Edition hanya 110 unit di Perancis

Mazda MX-5 Eunos Edition hanya 110 unit di Perancis

Pada tahun 80-an, Mazda telah mencipta beberapa jenama kecil bagi membezakan produk mereka. Antaranya adalah seperti Eunos yang lebih kepada keseronokan memandu dan Efini yang lebih eksklusif. Bagi jenama Eunos, antara model terawal yang menggunakannya adalah MX-5.

Mazda malah mengeluarkan MX-5 Eunos Roadster S Limited pada tahun 1992, yang terhad cuma 1,000 unit dengan penampilan yang berbeza. Kini, bagi mengingati model tersebut, serta jenama Eunos itu sendiri, Mazda telah mengeluarkan MX-5 “Eunos Edition”.

Dalam banyak-banyak negara, Mazda cuma memasarkan model ini di Perancis, pada harga 34,600 euros (RM165,623) dan hanya 110 unit dikeluarkan. Bagi menjadikannya sama seperti model tahun 1992 itu, model baru Eunos Edition ini dicat warna hitam Jet Black Mica (kod warna 41W) dan dipasang rim aloi Rays 16 inci. Pada pendapat kami, rim itu lebih padan kalau menggunakan warna emas seperti asal.

Bahagian dalam pula menggunakan banyak kemasan kulit Nappa warna burgundy, dan beberapa lencana untuk menandakan ia sebuah model eksklusif (pada papan pemuka dan fender). Pembeli juga akan diberi satu rantai kunci khas berserta beg kecil untuk kunci.

Selain daripada barang-barang ini, kereta itu masih sama seperti model ND generasi semasa, iaitu menggunakan enjin petrol empat silinder SkyActiv-G 2.0 liter dengan kuasa 132 PS (130 hp) dan 152 Nm tork. Kuasa disampaikan ke roda belakang melalui kotak gear enam kelajuan, dan ia mampu mencapai laju maksimum 204 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required