Honda Malaysia tutup jaringan pengedar, operasi kilang 2 minggu seiring Perintah Kawalan Pergerakan

Honda Malaysia tutup jaringan pengedar, operasi kilang 2 minggu seiring Perintah Kawalan Pergerakan

Sebagai respon langkah Perintah Kawalan Pergerakan yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin semalam, Honda Malaysia (HM) mengumumkan bahawa semua operasi mereka termasuk kilang pemasangan di Melaka, pejabat jualan dan juga jaringan pengedar mereka di seluruh negara akan ditutup sepenuhnya bermula esok, 18 Mac hingga 20 Mac 2020.

Menerusi pengumuman yang dibuat oleh kerajaan Malaysia semalam, langkah ini dibuat untuk mengekang penularan wabak COVID-19 yang semakin membimbangkan. Justeru, HM memohon maaf kepada pelanggan kerana kerana kesulitan dan ketidakselesaan yang dihadapi dalam tempoh ini, dan mereka akan sentiasa memantau rapat perkembangan semasa dan akan membuat tindakan susulan yang sesuai.

Setakat ini, HM hanya menyatakan bahawa mereka akan menyambung operasi mereka seperti biasa bermula 1 April 2020 nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required