Yamaha Aerox/NVX 155 dipanggil semula di Indonesia

Yamaha Aerox/NVX 155 dipanggil semula di Indonesia

PT Yamaha Indonesia Motor Manufacturing semalam telah mengeluarkan notis panggilan balik untuk model Freego dan Aerox 155 (dikenali sebagai NVX di negara kita) di Indonesia. Ini adalah untuk penggantian komponen Front Stop Switch (B5D–H3980–00).

Mengikut kepada notis yang dikeluarkan, Front Stop Switch ini dikata mempunyai kaitan dengan “fungsi sinyal lampu rem belakang” dan mengikut pemahaman kami, ini mungkin adalah suis nyalaan lampu brek (suis pada tuil brek hadapan, untuk memberi nyalaan kepada lampu belakang).

Yamaha Indonesia telah mengeluarkan nombor casis motosikal yang terlibat, dan pemilik boleh menghantarnya kepada wakil pengedar bermula 16 Mac ini. Penukaran komponen yang terlibat akan dilakukan secara percuma. Sementara itu di negara kita, Hong Leong Yamaha Motor masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan yang berkaitan dengan panggilan balik ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required