Memasuki tahun 2020, Yamaha NVX 155 kini didatangkan dengan pilihan grafik baru untuk warna kuning, merah dan biru. Harga cadangan pengeluar yang dikeluarkan oleh Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) untuk skuter ini adalah RM10,088 tidak termasuk insurans dan cukai jalan.

Sejak ia dilancarkan untuk pasaran Malaysia pada tahun 2017, ini adalah kali kedua Yamaha NVX diberikan pembaharuan warna, di mana kali pertama adalah pada penghujung tahun 2018. Selain daripada itu, terdapat juga beberapa edisi istimewa seperti GP Edition tahun 2017, GP Edition tahun 2018 dan edisi Doxou.

Perincian mekanikal skuter ini masih lagi sama seperti awal, menggunakan enjin 155 cc, silinder tunggal dengan janaan kuasa sebanyak 14.8 hp pada 8,000 rpm dan 14.4 Nm tork pada 6,000rpm. Enjin sejukan cecair dengan Variable Valve Actuation (VVA) ini menggunakan sistem suntikan bahan api, dengan kotak gear CVT untuk menyalurkan kuasa.

Sejak model tahun 2019, NVX telah menggunakan penyerap hentak dengan ‘tabung’ simpanan untuk memperbaiki prestasi serapan di belakang sementara bahagian depan pula menggunakan fork teleskopik biasa. Ciri ABS adalah standard pada bahagian depan dengan brek cakera, dan di belakang kekal menggunakan brek dram.

Ruang simpanan dengan kapasiti 25 liter terletak di bawah tempat duduk, begitu juga dengan slot USB untuk memudahkan pengguna. Paparan instrumen utama menggunakan LCD backlight, dan ia juga datang dengan sistem tanpa kunci.