Mazda gantung operasi pengeluaran beberapa tempat

Mazda gantung operasi pengeluaran beberapa tempat

Disebabkan penyebaran wabak Covid-19 ketika ini, Mazda mengumumkan syarikat itu akan menyelaraskan pengeluaran di beberapa kemudahan kilangnya diseluruh dunia. Ini antaranya disebabkan oleh kesukaran untuk mendapatkan peralatan dan komponen, angka jualan yang merudum serta ketidaktentuan pasaran di masa hadapan.

Dalam satu kenyataan rasmi, pengeluar kenderaan dari Jepun itu akan menggantung pengeluarannya bagi tempoh 13 hari dan hanya akan beroperasi pada waktu siang bagi lapan hari sahaja di kilang Hiroshima serta Hofu bermula 28 Mac hingga 30 April 2020.

Mazda juga berhasrat untuk memindahkan sebahagian daripada pengeluaran yang asalnya dirancang untuk tempoh berkenaan kepada suku kedua tahun kewangan syarikat yang berakhir pada Mac 2021. Ini akan dilanjutkan bergantung kepada perkembangan semasa. Dalam tempoh berkenaan, operasi pentadbiran bagaimanapun akan diteruskan seperti biasa.

Bagi kemudahan yang berada di luar negara asal, Mazda de Mexico Vehicle Operation pula akan ditutup 10 hari bermula 25 Mac ini, sementara AutoAlliance (Thailand) akan menggantung pengeluarannya juga bagi tempoh 10 hari, bermula dari 30 Mac.

Syarikat itu bagaimanapun akan meneruskan operasi jualannya di Jepun dan China, tetapi akan mengambil lankah berjaga-jaga dan mematuhi perintah dan dasar tempatan serta mengambil usaha untuk mengekang penularan virus berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required