UMW sahkan waranti Toyota dan Lexus anda tidak terjejas jika tidak diservis sepanjang tempoh PKP

UMW sahkan waranti Toyota dan Lexus anda tidak terjejas jika tidak diservis sepanjang tempoh PKP

Seperti yang diketahui, semua jaringan pengedar termasuk pusat servis bertauliah semua jenama-jenama automotif di Malaysia menutup operasi mereka sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sehingga 14 April ini bagi membendung penularan wabak COVID-19. Jadi adakah ini akan menjejaskan waranti kenderaan anda sekiranya waktu servis sudah sampai ketika dalam tempoh PKP ini?

Untuk dua jenama di bawah payung UMW iaitu Toyota dan Lexus, syarikat tersebut mengesahkan bahawa waranti pelanggan mereka yang berhadapan dengan situasi ini tidak akan terjejas. Malah, sekiranya ada waranti kenderaan pelanggan yang akan tamat dalam tempoh PKP ini, UMW turut akan memanjangkannya dengan tambahan 30-hari.

UMW sahkan waranti Toyota dan Lexus anda tidak terjejas jika tidak diservis sepanjang tempoh PKP

Tambahan tempoh waranti berkenaan diberikan pada “hari terakhir PKP”. Ini bermaksud ia tidak tetap pada 14 April ini, tetapi tertakluk kepada arahan selanjutnya yang akan dikeluarkan oleh kerajaan selepas ini.

Menurut UMW lagi, semua kenderaan pelanggan yang sepatutnya perlu diservis sepanjang tempoh PKP ini akan dijadualkan semula oleh UMW Toyota dan Lexus Malaysia selepas tamat tempoh PKP berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required