Ford perkenal Digital Salesperson melalui Whatsapp

Ford perkenal <em>Digital Salesperson</em> melalui Whatsapp

Pendekatan terhadap urusan harian dan cara hidup kita telah banyak berubah sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang akan berlanjutan sehingga 14 April nanti. Tiada siapa yang membayangkan kita terpaksa berhadapan dengan situasi genting seperti ini.

Bagaimanapun, keadaan ini juga membuka ruang munculnya kaedah atau cara baru dalam meneruskan rutin atau kerja-kerja yang ada. Bagi urus niaga automotif misalnya, operasi bilik pameran yang dihentikan memaksa pengedar untuk mencari jalan lain untuk berurusan dengan pelanggan.

Bagi pengedar kenderaan Ford di Malaysia, Sime Darby Auto ConneXion (SDAC), syarikat itu memperkenalkan cara baru untuk membolehkan pelanggan tetap beriteraksi dengan jurujualnya, walaupun tanpa hadir ke bilik pameran, tentunya. SDAC memperkenalkan cara Digital Salesperson, sebuah kumpulan sembang live melalui medium Whatsapp yang akan melayani pertenyaan pelanggan sehingga 30 Jun nanti.

“Memandangkan tempoh PKP dilanjutkan hingga 14 April, kami memperkenalkan kaedah interaksi alternatif melalui Digital Saleperson ini, yang membolehkan pelanggan berhubung terus dengan kami secara digital. Walaupun tidak boleh hadir ke bilik pameran, permintaan atau pertanyaan pelanggan tentang pembelian serta model sedia ada akan tetap dilayan dalam tempoh ini,” jelas Pengarah Urusan SDAC, Syed Ahmad Muzri Syed Faiz.

Ford perkenal <em>Digital Salesperson</em> melalui Whatsapp

“Jurujual digital” ini akan melayan sebarang pertanyaan terhadap promosi jualan yang sedang berlangsung. Ia tidak akan menggantikan jurujual sebenar, sebaliknya akan menghubungkan pelanggan dengan jurujual Ford yang berdekatan.

Selepas itu, pelanggan boleh mendapatkan pelbagai maklumat yang diinginkan seperti ketersediaan stok, promosi yang sedang berlangsung, pilihan pembiayaan dan sebagainya sementara menanti tempoh PKP tamat. Urusan seterusnya, seperti pembayaran deposit serta menandatangani dokumen boleh dilakukan selepas tempoh PKP nanti.

Bagi pelanggan yang berminat untuk berhubung secara langsung dengan Ford melalui medium Digital Salesperson ini, anda boleh berbuat demikian dengan mengirim pesanan Whatsapp ke nombor +6019-2041200 dari jam sembilan pagi hingga empat petang pada hari bekerja. Pertanyaan akan dilayan dalam tempoh 24 jam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required