PERBANDINGAN: Toyota Hilux 2.8L vs Mitsubishi Triton 2.4L Adventure X — mana satu lebih berbaloi?

Pilihan bagi mereka yang ingin memiliki trak pikap dalam pasaran tempatan sekarang ini agak banyak. Walaupun nampak sama, tetapi masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan yang tersendiri. Maka, di dalam video perbandingan menyeluruh yang pertama ini, kami mempertemukan dua buah trak pikap antara yang paling popular di Malaysia.

The King, Toyota Hilux yang di dalam video ini diwakili oleh versi spesifikasi paling tinggi dengan 2.8 liter tidak perlukan pengenalan panjang. Kurang lebih sudah 50 tahun model ini berada dalam pasaran dunia, dan menjad satu model penting yang laris bagi pengeluarnya.

Kedua, Mitsubishi Triton yang juga diwakili oleh versi spesifikasi paling tinggi, 2.4 liter Adventure X. Sedikit “muda” berbanding Hilux jika dirujuk kepada usia pengenalannya dalam pasaran global, ia menjadi antara model trak pikap yang paling menarik dan versatile ketika ini yang boleh anda beli.

PERBANDINGAN: Toyota Hilux 2.8L vs Mitsubishi Triton 2.4L Adventure X — mana satu lebih berbaloi?

Tetapi, adakah anda tahu perbezaan antara keduanya secara terperinci? Perbezaan harga mungkin agak senang diketahui, tetapi bagaimana pula dengan beza berat keseluruhan? Walaupun kedua-duanya guna struktur “ladder frame”, adakah tahap keselesaannya terjejas sama sekali? Mana satu yang paling selesa?

Ruang barangan di belakang model mana yang lebih besar? Semua pertanyaan ini, serta banyak lagi info-info menarik yang perlu anda tahu tentang perbezaan kedua-dua model ini kami bincangkan di dalam video perbandingan ini. Oh ya, tidak lupa juga, laporan ujian penggunaan minyak yang kami jalankan sendiri terhadap kedua-duanya. Jika belum baca, silakan. Bertenang di rumah dan tonton video ini. Kalau ada apa-apa cadangan, sila maklumkan. Ok?

Hilux vs. Triton


Toyota Hilux 2.8L

Mitsubishi Triton 2.4L

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Tritonne mmg fuhh mantholll….mg PADIII!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  • Compare latest models for 3 brand, toyota hilux 2.8, mitsubishi triton 2.4 and ford ranger wildtrek 2.0 bi turbo

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required