Selangor benarkan bengkel & kedai alat ganti di buka dari 9 pagi hingga 4 petang sepanjang tempoh PKP

Selangor benarkan bengkel & kedai alat ganti di buka dari 9 pagi hingga 4 petang sepanjang tempoh PKP

Kerajaan negeri Selangor telah membenarkan bengkel-bengkel kenderaan dan juga kedai-kedai alat ganti beroperasi mulai jam 9 pagi sehingga 4 petang setiap hari, bagi tujuan kecemasan sepanjang fasa kedua Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) fasa kedua, lapor Berita Harian.

Perkara ini diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Pengangkutan Awam Dan Pembangunan Kampung Baru, Ng Sze Han, dan menjelaskan bahawa langkah ini dibuat kerana barisan hadapan dan mereka yang terbabit dalam ‘essential services’ masih perlu keluar bekerja setiap hari.

“Kebenaran ini adalah untuk tujuan kecemasan di mana masalah kereta dapat dibaiki demi keselamatan rakyat, terutamanya mereka yang perlu bekerja dalam tempoh PKP ini yang menghadapi masalah kenderaan”, katanya.

“Tetapi semua individu, dalam apa juga situasi perlu mematuhi jarak sosial 1 meter apabila berada di tempat awam seperti itu. Bagi yang tiada keperluan untuk keluar, duduk di rumah sahaja bagi membantu mengekang penularan wabak COVID-19,” tambahnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required