Maybank Sama-Sama Lokal bantu penjaja tempatan

Maybank Sama-Sama Lokal bantu penjaja tempatan

Sedang kita berada dalam tempoh kawalan pergerakan ini, ramai sebenarnya peniaga kecil tempatan yang berhadapan kesukaran kerana tidak ramai pelanggan seperti biasa. Orang lebih banyak pergi ke pasaraya besar untuk membeli keperluan sementara yang membeli menggunakan aplikasi atas talian juga banyak memilih jenama yang terkenal.

Disebabkan itu, Maybank telah mewujudkan Sama-Sama Lokal. Ia adalah satu halaman untuk menghubungkan peniaga serta penjaja kecil tempatan dengan pelanggan secara mudah, sekaligus membantu perniagaan mereka terus bertahan dalam waktu sukar ini.

Melalui Sama-Sama Lokal, orang ramai boleh melihat senarai peniaga serta penjaja kecil tempatan yang terlibat, dan sekiranya mereka berminat untuk mendapatkan produk yang ditawarkan (seperti makanan, minuman, barang runcit dan pelbagai lagi), nombor telefon peniaga akan dipaparkan dan mereka boleh berhubung dari situ.

Maybank Sama-Sama Lokal bantu penjaja tempatan

Maybank tidak terlibat dengan tempahan yang dilakukan dengan peniaga dan segala komunikasi perincian pelanggan serta tempat penghantaran dilakukan terus dengan peniaga. Bayaran pula boleh dilakukan kepada peniaga menggunakan pemindahan bank atas talian atau Maybank QRPay, bergantung kepada kemahuan peniaga.

Untuk penghantaran, setakat ini ia cuma menggunakan khidmat Lalamove tetapi perbincangan dengan beberapa syarikat penghantaran lain juga sedang dilakukan. Menambahkan lagi sokongan, Maybank juga akan menanggung kos penghantaran dalam lingkungan 10 km di kawasan tertentu.

Sekiranya kawasan penghantaran pelanggan tidak termasuk dalam lingkungan tersebut, pelanggan perlu membayar kos penghantaran kepada penyedia khidmat penghantaran dengan kadar RM1 bagi setiap km, secara tunai (waktu menerima barang yang dibeli).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required