PKP: 21 jalan ditutup di sekitar bandaraya Alor Setar

PKP: 21 jalan ditutup di sekitar bandaraya Alor Setar

Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar telah mengumumkan terdapat 14 laluan lagi akan ditutup di sekitar Alor Setar, Kedah, sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Fasa ketiga. Menjadikan keseluruhan jalan yang ditutup setakat ini ialah 21 laluan.

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Mohd Rozi Jidin, penutupan jalan itu akan dilakukan secara berperingkat-peringkat di kawasan bandar raya ini. Ia adalah bagi mengurangkan pergerakan orang ramai di sekitar bandaraya berkenaan.

14 laluan yang terbabit ialah persimpangan lampu isyarat Pantai Johor ke Gunung Keriang, lampu isyarat Gunung Keriang ke Jalan Suka Menanti, lampu isyarat Taman Malaysia menghala ke Taman Malaysia dan lampu isyarat Hospital Lama ke pusat bandar.

PKP: 21 jalan ditutup di sekitar bandaraya Alor Setar

Selain itu, laluan di lampu isyarat Alor Semadom ke pusat bandar, lampu isyarat Bakar Bata, lampu isyarat AEON Big menghala ke Jalan Putra, lampu isyarat Taman Pandan ke pusat bandar (dari Shahab Perdana) juga akan ditutup secara berperingkat.

Tambahnya lagi, jalan lain yang telah ditutup ialah di lampu isyarat Raden ke pusat bandar, lampu isyarat Jalan Putra menghala ke Taman Rakyat, lampu isyarat menghala Jalan Teratai menghala ke Jalan Pegawai dan simpang Hotel ABC menghala ke pusat bandar.

Jalan lain yang terlibat ialah lampu isyarat Tanjung Bendahara hingga ke Kolej Sultan Abdul Hamid (KSAH), Jalan Teluk Wanjah sebelum jejantas dan lampu isyarat Tandop menghala ke Masjid Aman, lampu isyarat Simpang Kuala menghala pusat bandar dan lampu isyarat Alor Mengkudu menghala ke Jalan Tanjung Bendahara, lampu isyarat Bunga Tanjung, lampu isyarat Ban Hoe, lampu isyarat bangunan mahkamah lama dan lampu isyarat Pekan Melayu menghala ke pusat bandar.

Setakat ini, menurut Mohd Rozi, pihaknya telah melaksanakan lapan sekatan jalan telah dibuat di daerah berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required