Kaunter APAD akan dibuka semula dari 29 April – untuk tempoh terhad 8.30 pagi hingga 1 tengahari

Kaunter APAD akan dibuka semula dari 29 April – untuk tempoh terhad 8.30 pagi hingga 1 tengahari

Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD) telah mengumumkan pembukaan semula kaunter-kaunter perkhidmatannya bermula 29 April nanti. Beberapa perkhidmatan terpilih akan ditawarkan pada hari bekerja, tetapi bagi tempoh yang lebih singkat iaitu dari jam 8.30 pagi hingga 1 tengahari di empat Pejabat Wilayah APAD (Tengah, Selatan, Timur, Utara) serta kaunter APAD di cawangan JPJ.

Lima perkhidmatan yang akan terlibat di kaunter-kaunter tersebut ialah Permohonan Membaharui Lesen, Permohonan Semula, Permohonan Melesenkan Kenderaan Mengikut Surat Tawaran Kelulusan (STK), Serahan Dokumen Kelulusan dan Kad Pemandu.

Bagi lain-lain perkhidmatan di kaunter, sebarang kemaskini akan diumumkan berdasarkan situasi semasa Covid-19 di nehara ini dan keputusan kerajaan terhadap Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Fasa empat PKP akan bermula dari 29 April hingga 12 Mei nanti.

Bagi menjamin keadaan terkawal dan selamat serta bagi mematuhi peraturan PKP, mereka yang bergejala atau mempunyai simtom tidak dibenarkan untuk datang ke mana-mana kaunter APAD, sementara bagi yang hadir pula perlu mengamalkan penjarakan sosial setiap masa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required