PKPB: Polis PJ laksana perubahan sekatan jalan raya, ada beberapa jalan yang ditutup telah dibuka semula

PKPB: Polis PJ laksana perubahan sekatan jalan raya, ada beberapa jalan yang ditutup telah dibuka semula

Polis Daerah Petaling Jaya telah memaklumkan perubahan sekatan jalan raya dan pembukaan semula jalan yang ditutup bagi pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) mulai hari ini, 4 Mei 2020. Ia adalah bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas dan mengatur semula barisan anggotanya untuk penugasan mobile di kawasan tumpuan ramai seperti pasaraya, pasar awam, pusat komersil dan pusat riadah.

Terdapat sembilan lokasi sekatan jalan raya yang telah ditamatkan iaitu di Tol NPE PJS2, Tol Subang, Tol Sungai Buloh, Tol Kota Damansara, Tol Damansara, KM34.1 Lebuhraya Persekutuan (arah KL ke Klang), Persiaran Surian, Royal Chulan (masuk/keluar).

Walau bagaimana pun, terdapat satu lokasi sekatan jalan raya yang baharu iaitu di Batu 8 1/2 Jalan Klang Lama (berhadapan Wisma Ann Joo).

PKPB: Polis PJ laksana perubahan sekatan jalan raya, ada beberapa jalan yang ditutup telah dibuka semula

Manakala terdapat empat penutupan jalan yang masih beroperasi iaitu di Jalan PJS 5/46 (Gasing Indah, Petaling Jaya), dan tiga lokasi di Kota Damansara; Jalan Mahogani (Seksyen 9), Jalan Persiaran Jati (Seksyen 8) dan Jalan Persiaran Sungai Buloh.

Untuk pengguna yang perlu ke kawasan terbabit, bolehlah menggunakan laluan alternatif iaitu Jalan Persiaran Kenanga-Tol Kota Damansara, Jalan Persiaran Surian-Palm Spring Kota Damansara, dan Jalan Persiaran Tropicana-Casa Tropicana.

Bagi penutupan jalan yang tidak lagi beroperasi pula melibatkan laluan lampu isyarat PJU 8.1 Damansara dan Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) susur keluar Mutiara Damansara.

Walau bagaimana pun, Polis Daerah Petaling Jaya menasihatkan orang ramai supaya terus mematuhi PKPB agar rantaian COVID-19 dapat diputuskan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required